Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IFFR Dashboard
Opdrachtgever:
International Film Festival Rotterdam
Bureau:
IN10
Datum eerste publicatie:
21/01/2015
url:
http://press.iffrlive.com/
Categorie:
Innovation
Next TV & Film

Credits

Concept:
IFFR x IN10
Art Direction / Design:
Arno Wolterman, Bart Nederveen
Copy / Redactie:
nvt
Interaction Design:
Arno Wolterman, Bart Nederveen, Martijn van Mechelen
Technische realisatie:
Eric Mahieu, Ngage! TV
Account:
Martijn van Mechelen
Verantwoordelijk bij klant:
Loes Evers, Martje van Nes, Rutger Wolfson, Melissa van der Schoor
Overigen:
Rosalie Ruardy, Emiel Haring, Juri Teuling


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is Nederlands grootste filmfestival met meer dan 250 onafhankelijke films. IFFR werkt samen met IN10 aan de merkpositionering en het verhogen van de festival beleving. Hierbij zijn het vergroten van het on- en offline bereik, het vergroten van interactie tussen het festival en bezoekers en het verkrijgen van meer inzicht in de behoefte van de bezoekers onderliggende doelen.
Voor/over product of dienst
Het IFFR Dashboard is een maatwerk ontwikkeld engagement kanaal, waarin festival activiteit wordt gevisualiseerd en interactie gestimuleerd. Via deze veelzijdige tool stond het festival continu in verbinding met haar festivalbezoekers. Dashboard-regisseurs konden vanuit de control room de bezoekers verrassen en bedienen met maatwerk content, zoals: live streaming video, tips en alerts. Dit heeft geresulteerd in hogere cross-selling en up-selling van zowel filmtickets als non-film events.
Doelgroep(en)
Festivalbezoekers, potentiële festivalbezoekers in regio Rotterdam en filmfans in 10 Europese landen (40 steden).


Case omschrijving: Next TV & Film

Projectbeschrijving
Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is Nederlands grootste filmfestival met meer dan 250 onafhankelijke films. IFFR werkt samen met IN10 aan de merkpositionering en het verhogen van de festival beleving. Hierbij zijn het vergroten van het on- en offline bereik, het vergroten van interactie tussen het festival en bezoekers en het verkrijgen van meer inzicht in de behoefte van de bezoekers onderliggende doelen.
Voor/over product of dienst
Het IFFR Dashboard is een maatwerk ontwikkeld engagement kanaal, waarin festival activiteit wordt gevisualiseerd en interactie gestimuleerd. Via deze veelzijdige tool stond het festival continu in verbinding met haar festivalbezoekers. Rondom 5 filmpremières kreeg het publiek (voor het eerst in de geschiedenis van een internationaal filmfestival) via Twitter de kans live vragen te stellen aan de makers. Zowel de vragen als de filmpremières waren live te volgen in 40 Europese cinema’s.
Doelgroep(en)
Festivalbezoekers, potentiële festivalbezoekers in regio Rotterdam en filmfans in 10 Europese landen (40 steden).