Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Expedition Northern Lights
Opdrachtgever:
TPVision
Bureau:
ACHTUNG!
Datum eerste publicatie:
01/08/2014
url:
http://www.philips.nl/ambilight
Categorie:
Design

Credits

Concept:
ACHTUNG!
Art Direction / Design:
Daniël Sytsma, Richard Hedberg
Copy / Redactie:
Niels Straatsma, Daniël Sytsma, Gaston Serpenti, Katie Holder
Interaction Design:
Richard Hedberg, Daniël Sytsma
Technische realisatie:
SuperheroCheesecake
Account:
Delia Lauret, Annabelle Klop
Verantwoordelijk bij klant:
Marc Harmsen, Melissa Opdam, Henriëtte Goor
Overigen:
Animator: Laura Calvo, Futuredeluxe


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Expedition Nothern Lights is het interactieve onderdeel van de film ‘Afterglow’. Deze branded content film is gemaakt door Philips om het nieuwste model Ambilight TV onder de aandacht te brengen. Spelers kunnen zelf in de huid kruipen van één van de skiërs uit de film en met een Led-suit aan door de donkere heuvels naar het noorderlicht skiën. Het magische landschap uit de film is geheel nagebouwd in interactief 3D, realtime gerenderd met behulp van webGL.
Voor/over product of dienst
Ambilight is de unieke TV technologie van Philips, die iedere TV ervaring een nieuwe dimensie geeft. Dankzij de gloed rondom het scherm, die dynamisch mee beweegt met het beeld, lijkt het beeld breder en wordt de ervaring intenser. In 2014 introduceerde Philips de nieuwste generatie Ambilight TV’s.
Doelgroep(en)
Consumenten wereldwijd, die geïnteresseerd zijn in de ervaring van Ambilight.