Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dubsmash Stop Kindermishandeling!
Opdrachtgever:
Stichting NO KIDDING Stop Kindermishandeling!
Bureau:
Goud Activatie
Datum eerste publicatie:
08/12/2014
url:
http://casefilmdubsmashstopkindermishandeling.nl/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Joost Hammann, Diederik van Kollem
Art Direction / Design:
Diederik van Kollem
Copy / Redactie:
Joost Hammann
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Daan van Hulten
Account:
-
Verantwoordelijk bij klant:
Friso van der Wal


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In Nederland worden jaarlijks 350.000 kinderen mishandeld: dat zijn er drie in elke klas. Gek genoeg hoor je hier nooit iemand over. Om mishandelde kinderen een stem te geven is ingehaakt op de Dubsmash-hype van eind 2014. In de Dubsmash tegen kindermishandeling playbackt een meisje de scheldwoorden en dreigementen van haar vader. De film staat in groot contrast met alle andere, jolige, Dubsmashvideo’s waarmee social media overspoeld worden. De film wordt binnen 48 uur ruim 500.000 keer bekeken.
Voor/over product of dienst
Stichting NO KIDDING Stop Kindermishandeling! is een vrijwilligersorganisatie, die het voorkomen van fysieke en psychische kindermishandeling niet zoekt bij de overheid of de professional. De stichting voert actie voor een verandering in de manier van denken en doen van de maatschappij als geheel. Want door de directe omgeving van het kind te activeren worden kinderen met problemen effectiever bereikt. De stichting wordt niet gesubsidieerd en is volledig afhankelijk van verdiende media.
Doelgroep(en)
Het Nederlandse publiek, ouders, kinderen, basisscholen en specifieke beroepsgroepen die met kinderen werken.