Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Het echte Meisje met de parel
Opdrachtgever:
Mauritshuis
Bureau:
Publicis Amsterdam & KOEN
Datum eerste publicatie:
22/05/2014
url:
http://nvt
Categorie:
Social Media
Digital Campaign
Media

Credits

Concept:
Marcel Hartog, Steef Nijhof
Art Direction / Design:
Steef Nijhof, Dave Fransen
Copy / Redactie:
Marcel Hartog
Interaction Design:
Lucas Simons
Technische realisatie:
Dave Timmermans, Edwin Leijen
Account:
Erikjan Koense, Marcella Beekman, Kim de Winter
Verantwoordelijk bij klant:
Emilie Gordenker, Koen Brakenhoff, Alexander Klapwijk, Berthilde Reijmerskamp
Overigen:
Bas Velthuis, Maurice Heesen, Joze Rikken, Lennert Hillege, Francisco Rodriguez Bouzas, Daphne Maierna, Petra Keijser


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ter ere van de heropening van het Mauritshuis is een speciale Facebookactivatie ontwikkeld rond het Meisje met de Parel van Johannes Vermeer. Speciaal voor een superfan, de Japanse Shin Ichi Fukuoka, werd een replica van z'n appartement in New York nagebouwd in het museum in Den Haag. De online video van z’n ervaring eindigt met een uitnodiging om mee te doen met een wedstrijd op de fanpage. De winnaars konden eveneens genieten van het echte schilderij in een reproductie van hun huis.
Voor/over product of dienst
Het Mauritshuis In Den Haag is een museum met een unieke collectie 17-eeuwse schilderkunst. Het absolute topstuk is het Meisje metde Parel van Johannes Vermeer. Onlangs is het museum grondig gerenoveerd.
Doelgroep(en)
Liefhebbers van schilderkunst. De helft van de bezoekers komt uit Nederland, de andere helft zijn toeristen uit US, UK, China en Japan.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Ter ere van de heropening van het Mauritshuis is een speciale Facebookactivatie ontwikkeld rond het Meisje met de Parel van Johannes Vermeer. Speciaal voor een superfan, de Japanse ShinIchi Fukuoka, werd een exacte replica van z'n appartement in New York nagebouwd in het museum in Den Haag. De winnaars van de wedstrijd op de fanpage konden eveneens genieten van het echte schilderij in een reproductie van hun huis.
Voor/over product of dienst
Het Mauritshuis In Den Haag is een museum met een unieke collectie 17-eeuwse schilderkunst. Het absolute topstuk is het Meisje met de Parel van Johannes Vermeer. Onlangs is het museum grondig gerenoveerd.
Doelgroep(en)
Liefhebbers vam schilderkunst. De helft van de bezoekers komt uit Nederland, de andere helft zijn toeristen uit US, UK, China en Japan.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Ter ere van de heropening van het Mauritshuis is een speciale Facebookactivatie ontwikkeld rond het Meisje met de Parel van Johannes Vermeer. Speciaal voor een superfan, de Japanse Shin Ichi Fukuoka, werd een replica van z'n appartement in New York nagebouwd in het museum in Den Haag. De online video van z’n ervaring eindigt met een uitnodiging om mee te doen met een wedstrijd op de fanpage. De winnaars konden eveneens genieten van het echte schilderij in een reproductie van hun huis.
Voor/over product of dienst
Het Mauritshuis In Den Haag is een museum met een unieke collectie 17-eeuwse schilderkunst. Het absolute topstuk is het Meisje metde Parel van Johannes Vermeer. Onlangs is het museum grondig gerenoveerd.
Doelgroep(en)
Liefhebbers van schilderkunst. De helft van de bezoekers komt uit Nederland, de andere helft zijn toeristen uit US, UK, China en Japan.