Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Dead Man Tweeting
Opdrachtgever:
Stichting ALS Nederland
Bureau:
Publicis Amsterdam
Datum eerste publicatie:
09/04/2014
url:
http://nvt
Categorie:
Social Media
Innovation
Media

Credits

Concept:
Marcel Hartog, Ruben van Dijk, Steef Nijhof, Mats Wilke, Jeroen van Zwam,
Art Direction / Design:
Steef Nijhof, Dave Fransen
Copy / Redactie:
Ruben van Dijk, Marcel Hartog, Lex Noteboom
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Ineke Zaal
Account:
Marcella Beekman
Verantwoordelijk bij klant:
Ineke Zaal, Inge Metz, Gorrit-Jan Blonk, Arnout Bloys van Treslong
Overigen:
Olaf van Gerwen, Lucas Göbel, Francisco Rodriguez Bouzas, Robin Schlösser, Bianca van den Boogaard, Lex Noteboom, Remco Roohée, George Goudsblom, Barry Clarke, Jan Hibma, Biek Verstappen, Marja Borkus, Gertjan Hafkamp


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Nu de bekendheid van ALS in Nederland gestegen is tot 90%, is het tijd voor een volgende stap, gericht op directe fondsenwerving. Een nieuwe groep ALS-patiënten heeft inmiddels opnamen gemaakt, met een persoonlijke oproep om door te gaan met hun strijd. Gerrit Groeneveld is de eerste deelnemer die overlijdt. Zijn oproep verschijnt in diverse media, te beginnen met z’n eigen Twitteraccount.
Voor/over product of dienst
Sichting ALS Nederland
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders boven de 18 jaar


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Nu de bekendheid van ALS in Nederland gestegen is tot 90%, is het tijd voor een volgende stap, gericht op directe fondsenwerving. Een nieuwe groep ALS-patiënten heeft inmiddels opnamen gemaakt, met een persoonlijke oproep om door te gaan met hun strijd. Gerrit Groeneveld is de eerste deelnemer die overlijdt. Zijn oproep verschijnt in diverse media, te beginnen met z’n eigen Twitteraccount.
Voor/over product of dienst
Stichting ALS Nederland
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders van 18 jaar en ouder


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Nu de bekendheid van ALS in Nederland gestegen is tot 90%, is het tijd voor een volgende stap, gericht op directe fondsenwerving. Een nieuwe groep ALS-patiënten heeft inmiddels opnamen gemaakt, met een persoonlijke oproep om door te gaan met hun strijd. Gerrit Groeneveld is de eerste deelnemer die overlijdt. Zijn oproep verschijnt in diverse media, te beginnen met z’n eigen Twitteraccount.
Voor/over product of dienst
Stichting ALS Nederland
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders van 18 jaar en ouder.