Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Delta Lloyd Zeilgame
Opdrachtgever:
Delta Lloyd
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
10/05/2014
url:
http://NVT
Categorie:
Mobile
Game
Design

Credits

Concept:
Bas Engels, Yacco Vijn
Art Direction / Design:
Yacco Vijn, Jan Jesse Bakker
Copy / Redactie:
Bas Engels
Interaction Design:
Yacco Vijn, Jan Jesse Bakker
Technische realisatie:
Superhero Cheesecake
Account:
Christian van der Ven, Bente van der Ark
Verantwoordelijk bij klant:
Annette Reijersen van Buuren, Annelies ten Broek


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Delta Lloyd sponsort al jaren de Olympische zeilploeg en organiseert zeilevents. In de reclames zien we de zeiltocht van een jongetje als metafoor voor het financiële leven. Deze tocht is in een zeilgame tot leven gebracht en ervaren kinderen via een smartphone of tablet ook virtueel hoe leuk zeilen is: Blaas het zeilbootje vooruit via de mic van je iPhone en ontwijk de obstakels uit de commercial door het device te kantelen. De zeilgame is ook als interactieve installatie ingezet op zeilevents.
Voor/over product of dienst
Delta Lloyd is een financiële dienstverlener (hypotheken, pensioenen en verzekeringen) met een serieus en zakelijk imago. In de merkcampagne zetten we het langdurige zeilsponsorship in om Delta Lloyd een sympathiek karakter te geven.
Doelgroep(en)
De mobiele zeilgame is bedoeld om merksympathie op te bouwen onder jonge gezinnen. De game interface is bij uitstek geschikt om jonge kinderen op speelse manier in aanraking te brengen met de zeilsport.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Delta Lloyd sponsort al jaren de Olympische zeilploeg en organiseert zeilevents. In de reclames zien we de zeiltocht van een jongetje als metafoor voor het financiële leven. Deze tocht is in een zeilgame tot leven gebracht en ervaren kinderen via een smartphone of tablet ook virtueel hoe leuk zeilen is. Blaas het zeilbootje vooruit via je microfoon en ontwijk de obstakels uit de TV commercial door het device te kantelen. De zeilgame is ook als interactieve installatie ingezet op zeilevents.
Voor/over product of dienst
Delta Lloyd is een financiële dienstverlener (hypotheken, pensioenen en verzekeringen) met een serieus en zakelijk imago. In de merkcampagne zetten we het langdurige zeilsponsorship in om Delta Lloyd een sympathiek karakter te geven.
Doelgroep(en)
De mobiele zeilgame is bedoeld om merksympathie op te bouwen onder jonge gezinnen. De game interface is bij uitstek geschikt om jonge kinderen op speelse manier in aanraking te brengen met de zeilsport.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Delta Lloyd sponsort al jaren de Olympische zeilploeg en organiseert zeilevents. In de reclames zien we de zeiltocht van een jongetje als metafoor voor het financiële leven. Deze tocht is in een zeilgame tot leven gebracht en ervaren kinderen via een smartphone of tablet ook virtueel hoe leuk zeilen is. Blaas het zeilbootje vooruit via je microfoon en ontwijk de obstakels uit de TV commercial door het device te kantelen. De zeilgame is ook als interactieve installatie ingezet op zeilevents.
Voor/over product of dienst
Delta Lloyd is een financiële dienstverlener (hypotheken, pensioenen en verzekeringen) met een serieus en zakelijk imago. In de merkcampagne zetten we het langdurige zeilsponsorship in om Delta Lloyd een sympathiek karakter te geven.
Doelgroep(en)
De mobiele zeilgame is bedoeld om merksympathie op te bouwen onder jonge gezinnen. De game interface is bij uitstek geschikt om jonge kinderen op speelse manier in aanraking te brengen met de zeilsport.