Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Schiphol Destination Unknown
Opdrachtgever:
Amsterdam Airport Schiphol
Bureau:
FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
01/02/2014
url:
http://Dearmembersofthejury.com/destinationunknown
Categorie:
Website
Game
Design
Digital Campaign

Credits

Concept:
Tim de Waard, Daniel Samama
Art Direction / Design:
Daniel Samama
Copy / Redactie:
Tim de Waard
Interaction Design:
Mathieu Michaux
Technische realisatie:
Superhero Cheesecake
Account:
Astrid Witteveen, Ellen Visee, Hans Dekker
Verantwoordelijk bij klant:
Patricia Louridtz-de Boer, Carolijn Schoofs
Overigen:
Arnd Jan Gulmans, Strategie: Arnd Jan Gulmans Display ads: Esmee Lechner, Dean Refos Promotie Social: Red Urban Radiocommercials: Thomas Overweg (copy), Studio Alfred Klaassen Mediabureau: UM


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Schiphol Destination Unknown is een online game die je uitdaagt om Schiphol bestemmingen te raden aan de hand van live Instagram foto’s die zojuist ter plaatse genomen zijn. Hoe beter je speelt, hoe meer bestemmingen je kunt kiezen om een ticket naartoe te winnen.
Voor/over product of dienst
Amsterdam Airport Schiphol is de grootste luchthaven van Nederland, en ‘Europe’s Prefered Airport’. Vanuit Schiphol vlieg je (direct) naar meer dan 300 bestemmingen over de hele wereld.
Doelgroep(en)
Nederlandse reizigers, met accent op leisure reizigers.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Schiphol Destination Unknown is een online game die je uitdaagt om Schiphol bestemmingen te raden aan de hand van live Instagram foto’s die zojuist ter plaatse genomen zijn. Hoe beter je speelt, hoe meer bestemmingen je kunt kiezen om een ticket naartoe te winnen.
Voor/over product of dienst
Amsterdam Airport Schiphol is de grootste luchthaven van Nederland, en ‘Europe’s Prefered Airport’. Vanuit Schiphol vlieg je (direct) naar meer dan 300 bestemmingen over de hele wereld.
Doelgroep(en)
Nederlandse reizigers, met accent op leisure reizigers.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Schiphol Destination Unknown is een online game die je uitdaagt om Schiphol-bestemmingen te raden aan de hand van live Instagram-foto’s die zojuist ter plaatse genomen zijn. Hoe beter je speelt, hoe groter het aantal bestemmingen wordt waarnaar je een ticket kunt winnen.

Een immersive design en sounddesign zorgden voor de volle aandacht van de spelers: bijna iedereen speelde meerdere keren steeds 4,5 minuut.
Voor/over product of dienst
Amsterdam Airport Schiphol is de grootste luchthaven van Nederland, en ‘Europe’s Preferred Airport’. Vanuit Schiphol vlieg je (direct) naar meer dan 300 bestemmingen over de hele wereld.
Doelgroep(en)
Nederlandse reizigers, met accent op leisurereizigers.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Schiphol Destination Unknown is een online game die je uitdaagt om Schiphol bestemmingen te raden aan de hand van live Instagram foto’s die zojuist ter plaatse genomen zijn. Hoe beter je speelt, hoe meer bestemmingen je kunt kiezen om een ticket naartoe te winnen.
Voor/over product of dienst
Amsterdam Airport Schiphol is de grootste luchthaven van Nederland, en ‘Europe’s Preferred Airport’. Vanuit Schiphol vlieg je (direct) naar meer dan 300 bestemmingen over de hele wereld.
Doelgroep(en)
Nederlandse reizigers, met accent op leisure reizigers.