Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Schiphol Oranje Uitzwaaien
Opdrachtgever:
Amsterdam Airport Schiphol
Bureau:
FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
01/02/2014
url:
http://Dearmembersofthejury.com/oranjeuitzwaaien
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Tim de Waard, Daniel Samama
Art Direction / Design:
Daniel Samama
Copy / Redactie:
Tim de Waard
Interaction Design:
Esmée Lechner, Yordy van de Werff
Technische realisatie:
Thispagecannotbefound
Account:
Astrid Witteveen, Hans Dekker, Katia Pravnik
Verantwoordelijk bij klant:
Flip Nelissen, Carolijn Schoofs
Overigen:
Arnd Jan Gulmans


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Schiphol gelooft dat een goed vertrek wonderen kan doen voor je reis. Dus toen het Nederlands Elftal vanaf Schiphol naar het WK vertrok, besloten we het moment te grijpen om dat te bewijzen.

We vroegen heel Nederland om onze jongens uit te zwaaien via onze digitale uitzwaaidienst. Duizenden Nederlanders deden mee en maakten zelf een uitzwaaifilmpje. Op de dag van vertrek hing heel Schiphol vol met een immens zwaaiend Oranjelegioen. Een beter vertrek hadden we het elftal niet kunnen geven.
Voor/over product of dienst
Amsterdam Airport Schiphol is de grootste luchthaven van Nederland, en ‘Europe’s Preferred Airport’. Schiphol gelooft dat het moment van vertrek een groot verschil kan maken voor het succes van je reis. Daarom stelt Schiphol alles in het werk om vertrek en aankomst zo aangenaam en bijzonder mogelijk te maken, bijvoorbeeld met een dienst als Schiphol Uitzwaaien.
Doelgroep(en)
Alle Oranjefans die wel eens vliegen.