Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Je kiest toch liever zelf
Opdrachtgever:
Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS)
Bureau:
Roorda Reclamebureau
Datum eerste publicatie:
10/04/2014
url:
https://www.facebook.com/jaofnee/app_1377975689132141
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Joeri Jansen, Allard Jaspars, Joey Boeters, Donnie Busaeri de Meijer
Art Direction / Design:
Joeri Jansen, Donnie Busaeri de Meijer, Davidson Lopez, Preetam Slot
Copy / Redactie:
Joeri Jansen, Allard Jaspars, Joey Boeters, Jeroen Wielaard
Interaction Design:
Emre Koc (Wearejust)
Technische realisatie:
Emre Koc en Bram Buurs (Wearejust)
Account:
Judit de Graaff, Alex de Kok, Merlijn Hoek
Verantwoordelijk bij klant:
Janine van Trierum (NTS), Jeantine Reiger (NTS), Frederike van Dorst (DPC)
Overigen:
Heinz Manderfeld (MediaXplain: Media Targetting), Deniz Alkaç (Bruut.tv, Film en Directie Vines)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ontwikkel een creatief campagneconcept voor de jaarlijkse 18-jarige campagne. De campagne heeft tot doel jongeren geboren in 1995 aan te zetten om hun keuze over orgaan- en weefseldonatie vast te leggen in het Donorregister, liefst met een “Ja”. De online campagne ondersteunt de mailing die alle 200.000 jongeren die geboren zijn in 1995 ontvangen van de Minister van Volksgezondheid.
Voor/over product of dienst
Donorwerving onder 18 jarigen. Elk jaar overlijden er mensen die op de wachtlijst staan voor een orgaan- of weefseltransplantatie. NTS en Min. van VWS werken samen om het donoraanbod optimaal te versterken. Belangrijk onderdeel daarvan is dat iedereen zijn of haar keuze vastlegt in het Donorregister, het liefst met “Ja”. Maar ook als het een “Nee” betreft. Wanneer je keuze niet hebt vastgelegd, zullen je nabestaanden de beslissing voor je moeten nemen. Dat kan voor hen vervelend en pijnlijk zijn
Doelgroep(en)
Alle 200.000 jongeren die geboren zijn in 1995 en afgelopen jaar (2013) 18 zijn geworden.