Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Donorweek Journaal
Opdrachtgever:
Ministerie VWS / Dienst Publieke Communicatie / Nederlandse Transplantatie Stichting
Bureau:
Roorda Reclamebureau en Omnicom Media Direction
Datum eerste publicatie:
06/10/2014
url:
http://wearejust.com/clients/roorda/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Joeri Jansen, Allard Jaspars, Elwin Kennis, Marco Stevens
Art Direction / Design:
Joeri Jansen, Elwin Kennis, Edwin Stevens
Copy / Redactie:
Joeri Jansen, Allard Jaspars, Marco Stevens
Interaction Design:
Preetam Slot, Wearejust
Technische realisatie:
Quadia
Account:
Judit de Graaff, Daantje Dammers, Merlijn Hoek, Alex de Kok
Verantwoordelijk bij klant:
Margo Mens (VWS), Mathilda Slump (VWS), Jeantine Reiger (NTS), Janine van Trierum (NTS), Frederike van Dorst (DPC), Saskia Bergen (DPC)
Overigen:
Media strategie: Eric Woning (OMD), Antoinette Herfkens (OMD), Claire du Pon (OMD), Imke Kuiper (OMD)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
De Donorweek werd in 2014 voor de 5e keer georganiseerd door Min. van VWS en de Nederlandse Transplantatie Stichting. OMD en Roorda ontwikkelde een campagne waarbij elk middel, en creatieve invulling, een specifiek doel had. Waar voorheen één dag lang een live uitzending werd gemaakt ontwikkelden we nu dagelijks het ‘DonorJournaal’. Nieuwswaardige content en een slimme manier van de doelgroep opzoeken hebben er aan bijgedragen dat 46.205 Nederlanders zich registreerde, waarvan 81% met “JA”.
Voor/over product of dienst
Elk jaar overlijden er mensen die op de wachtlijst staan voor een orgaan- of weefseltransplantatie. NTS en VWS werken samen om het donoraanbod optimaal te versterken. Belangrijk onderdeel daarvan is dat iedereen zijn of haar keuze vastlegt in het Donorregister, het liefst met een “JA”. Maar ook als het een “Nee” betreft. Wanneer je namelijk niet je keuze hebt vastgelegd, zullen je nabestaanden de beslissing voor je moeten nemen. Dat kan voor hen vervelend en pijnlijk zijn.
Doelgroep(en)
De campagne richtte zich primair op Nederlanders van 18 jaar en ouder die (nog) niet geregistreerd staan in het Donorregister en geen principiële bezwaren hebben tegen orgaandonatie. Deze doelgroep noemen we de zogenoemde “twijfelaars met positieve houding /intentie t.o.v. JA-registratie” mensen die eigenlijk al wel weten of ze donor willen zijn, maar dit alleen nog niet hebben laten vastleggen in het Donorregister.