Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Onderhuids
Opdrachtgever:
de Familie film en TV en Critical Mass
Bureau:
IJsfontein
Datum eerste publicatie:
01/12/2014
url:
http://www.onderhuids.nl
Categorie:
Next TV & Film

Credits

Concept:
IJsfontein en Critical mass
Art Direction / Design:
Pieter Snijders en Joost Eggermont
Copy / Redactie:
Critical mass
Interaction Design:
Patrick Rushton
Technische realisatie:
Parkers
Account:
Lotte Vergouwen
Verantwoordelijk bij klant:
Hiske Arts en Luc Lauwers
Overigen:
DDVL


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Next TV & Film

Projectbeschrijving
Onderhuids is een landelijke campagne en confrontatie met onze 'ideeën over de ander'. Aanleiding voor de campagne was de documentaire ‘Zwart als Roet ‘van Sunny Bergman. Naast de lancering van het digitale platform, is op 19 januari 2015 een nationale bewustwordingscampagne gestart. De campagne is gericht op dialoog, wederzijds respect en het vergroten van inzicht over vooroordelen. Onderhuids daagt uit de blik op jezelf en de samenleving te richten.
Voor/over product of dienst
Vooroordelen en ideeën over ‘de ander’, iedereen heeft ze. Ideeën waarvan we soms tot onze schrik ontdekken dat ze er zijn, omdat ze niet stroken met ons zelfbeeld. Om deze onbewuste vooroordelen zichtbaar te maken is ‘Onderhuids’ gestart. In deze campagne staan 2 twee testen centraal. De IAT test die onbewuste voorkeuren zichtbaar maakt en Streepje voor: een publiek onderzoek naar onszelf en de Nederlandse samenleving. Wat betekent het om een andere huidskleur te hebben?
Doelgroep(en)
Alle mensen in Nederland