Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Delirium experience
Opdrachtgever:
Effectieve ouderzorg
Bureau:
Ijsfontein
Datum eerste publicatie:
15/12/2014
url:
http://www.deliriumexperience.nl/
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Jurriaan Schalken, Jephta Peijs, Evert Hoogendoorn
Art Direction / Design:
Jurriaan Schalken
Copy / Redactie:
Sophia De Rooij, Evert Hoogendoorn
Interaction Design:
Evert Hoogendoorn, Jurriaan Schalken
Technische realisatie:
Jorrit de Vries
Account:
Chantal Alewijnse
Verantwoordelijk bij klant:
Sophia de Rooij
Overigen:
Testen: Johan van de Beek, Jephta Peijs


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Jaarlijks zijn er 100.000 delirante patiënten in Nederland. Vooral oudere patiënten hebben kans op het krijgen van een delirium, bijvoorbeeld nadat ze onder narcose zijn geweest. Door onbekendheid en onbegrip over deze aandoening worden patiënten vaak inadequaat behandeld. Op initiatief van Sophia de Rooij, internist-ouderengeneeskunde en klinisch geriater bij het AMC heeft IJsfontein de delirium experience ontwikkeld.
Voor/over product of dienst
Een delirium is een staat waarin de patiënt verward is en lijdt aan waanvoorstellingen. In de game beleef je een delirium vanuit verschillende perspectieven en ben je vrij om te experimenteren met verschillende behandelingen. Je kunt dus ook uitproberen wat er gebeurt als je het fout doet. na elk 'level' krijg je feedback op de keuzes die je hebt gemaakt. De verhalen waarop het scenario van de Delirium experience is gebaseerd zijn waargebeurd.
Doelgroep(en)
De game is bedoeld voor medische studenten en HBO-V studenten. Daarnaast dient het als na- en bijscholing voor verpleegkundigen en artsen.