Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
GIF A COMPLIMENT
Opdrachtgever:
Rutgers WPF en Soa Aids Nederland ism Trimbos Instituut en Pharos, gefinancierd door de RIVM
Bureau:
Buutvrij for life
Datum eerste publicatie:
27/11/2014
url:
http://www.gifacompliment.nl
Categorie:
Website
Mobile
Social Media
Content
Media

Credits

Concept:
Glenn van de Dood, Reuben Alexander
Art Direction / Design:
Glenn van de Dood, Dagmare van Willigenburg, Nicky Correljé
Copy / Redactie:
Glenn van de Dood, Maarten Boer
Interaction Design:
Johan Haneveld, Glenn van de Dood
Technische realisatie:
Rhinofly
Account:
Roel Ackerman
Verantwoordelijk bij klant:
Marianne Cense
Overigen:
PR ondersteuning door Glasnost


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Onzekerheid onder Nederlandse jongeren zorgt voor grote problemen op het gebied van seks en drugs. 'Nee' zeggen is moeilijker dan je denkt, als je 15 bent.

De kortste weg naar meer zelfvertrouwen is een complimentje. Daarom GIFacompliment.nl, waar je complimentjes kunt verpakken in gepersonaliseerde GIFjes. Zulke complimentjes wil je de hele dag wel uitdelen, zonder bang te zijn om te worden uitgelachen.

Deze kleine campagne zorgde zonder mediabudget voor een vloedgolf aan positiviteit.
Voor/over product of dienst
Deze campagne is een initiatief van Rutgers WPF en SOA AIDS Nederland.
Het doel was om jongeren tussen de 14 en 16 elkaar op een ongedwongen manier complimenten te laten geven.

Complimenten spelen een cruciale rol in het opbouwen van zelfvertrouwen voor deze doelgroep. Gebrek aan zelfvertrouwen is namelijk de oorzaak van veel problemen op het gebied van seks en drugs onder jongeren.
Doelgroep(en)
Jongeren 14-16.

Deze doelgroep vindt complimentjes over het algemeen suf.
Ze geven ze vrijwel nooit, door de angst te worden uitgelachen.

Maar uit onderzoek blijkt dat jongeren complimentjes juist hard nodig hebben; een compliment van een leeftijdsgenoot is de kortste weg naar meer zelfvertrouwen. Deze doelgroep vindt de mening van leeftijdsgenoten en rolmodellen erg belangrijk. En ze zijn vergroeid met hun mobiel.


Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Onzekerheid onder Nederlandse jongeren zorgt voor grote problemen op het gebied van seks en drugs. 'Nee' zeggen is moeilijker dan je denkt, als je 15 bent.

De kortste weg naar meer zelfvertrouwen is een complimentje. Daarom GIFacompliment.nl, waar je complimentjes kunt verpakken in gepersonaliseerde GIFjes. Zulke complimentjes wil je de hele dag wel uitdelen, zonder bang te zijn om te worden uitgelachen.

Deze kleine campagne zorgde zonder mediabudget voor een vloedgolf aan positiviteit.
Voor/over product of dienst
Deze campagne is een initiatief van Rutgers WPF en SOA AIDS Nederland.
Het doel was om jongeren tussen de 14 en 16 elkaar op een ongedwongen manier complimenten te laten geven.

Complimenten spelen een cruciale rol in het opbouwen van zelfvertrouwen voor deze doelgroep. Gebrek aan zelfvertrouwen is namelijk de oorzaak van veel problemen op het gebied van seks en drugs onder jongeren.
Doelgroep(en)
Jongeren 14-16.Deze doelgroep vindt complimentjes over het algemeen suf. Ze geven ze vrijwel nooit, door de angst te worden uitgelachen. Maar uit onderzoek blijkt dat jongeren complimentjes juist hard nodig hebben; een compliment van een leeftijdsgenoot is de kortste weg naar meer zelfvertrouwen. Deze doelgroep vindt de mening van leeftijdsgenoten en rolmodellen erg belangrijk. En ze zijn vergroeid met hun mobiel.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Onzekerheid onder Nederlandse jongeren zorgt voor grote problemen op het gebied van seks en drugs. 'Nee' zeggen is moeilijker dan je denkt, als je 15 bent. De kortste weg naar meer zelfvertrouwen is een complimentje. Daarom GIFacompliment.nl, waar je complimentjes kunt verpakken in gepersonaliseerde GIFjes. Zulke complimentjes wil je de hele dag wel uitdelen, zonder bang te zijn om te worden uitgelachen. Deze kleine campagne zorgde zonder mediabudget voor een vloedgolf aan positiviteit.
Voor/over product of dienst
Deze campagne is een initiatief van Rutgers WPF en SOA AIDS Nederland. Het doel was om jongeren tussen de 14 en 16 elkaar op een ongedwongen manier complimenten te laten geven. Complimenten spelen een cruciale rol in het opbouwen van zelfvertrouwen voor deze doelgroep. Gebrek aan zelfvertrouwen is namelijk de oorzaak van veel problemen op het gebied van seks en drugs onder jongeren.
Doelgroep(en)
Jongeren 14-16. Deze doelgroep vindt complimentjes over het algemeen suf. Ze geven ze vrijwel nooit, door de angst te worden uitgelachen. Maar uit onderzoek blijkt dat jongeren complimentjes juist hard nodig hebben; een compliment van een leeftijdsgenoot is de kortste weg naar meer zelfvertrouwen. Deze doelgroep vindt de mening van leeftijdsgenoten en rolmodellen erg belangrijk. En ze zijn vergroeid met hun mobiel.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Onzekerheid onder Nederlandse jongeren zorgt voor grote problemen op het gebied van seks en drugs. 'Nee' zeggen is moeilijker dan je denkt, als je 15 bent. De kortste weg naar meer zelfvertrouwen is een complimentje. Daarom GIFacompliment.nl, waar je complimentjes kunt verpakken in gepersonaliseerde GIFjes. Zulke complimentjes wil je de hele dag wel uitdelen, zonder bang te zijn om te worden uitgelachen. Deze kleine campagne zorgde zonder mediabudget voor een vloedgolf aan positiviteit.
Voor/over product of dienst
Deze campagne is een initiatief van Rutgers WPF en SOA AIDS Nederland. Het doel was om jongeren tussen de 14 en 16 elkaar op een ongedwongen manier complimenten te laten geven. Complimenten spelen een cruciale rol in het opbouwen van zelfvertrouwen voor deze doelgroep. Gebrek aan zelfvertrouwen is namelijk de oorzaak van veel problemen op het gebied van seks en drugs onder jongeren.
Doelgroep(en)
Jongeren 14-16. Deze doelgroep vindt complimentjes over het algemeen suf. Ze geven ze vrijwel nooit, door de angst te worden uitgelachen. Maar uit onderzoek blijkt dat jongeren complimentjes juist hard nodig hebben; een compliment van een leeftijdsgenoot is de kortste weg naar meer zelfvertrouwen. Deze doelgroep vindt de mening van leeftijdsgenoten en rolmodellen erg belangrijk. En ze zijn vergroeid met hun mobiel.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Onzekerheid onder Nederlandse jongeren zorgt voor grote problemen op het gebied van seks en drugs. 'Nee' zeggen is moeilijker dan je denkt, als je 15 bent. De kortste weg naar meer zelfvertrouwen is een complimentje. Daarom GIFacompliment.nl, waar je complimentjes kunt verpakken in gepersonaliseerde GIFjes. Zulke complimentjes wil je de hele dag wel uitdelen, zonder bang te zijn om te worden uitgelachen. Deze kleine campagne zorgde zonder mediabudget voor een vloedgolf aan positiviteit.
Voor/over product of dienst
Deze campagne is een initiatief van Rutgers WPF en SOA AIDS Nederland. Het doel was om jongeren tussen de 14 en 16 elkaar op een ongedwongen manier complimenten te laten geven. Complimenten spelen een cruciale rol in het opbouwen van zelfvertrouwen voor deze doelgroep. Gebrek aan zelfvertrouwen is namelijk de oorzaak van veel problemen op het gebied van seks en drugs onder jongeren.
Doelgroep(en)
Jongeren 14-16. Deze doelgroep vindt complimentjes over het algemeen suf. Ze geven ze vrijwel nooit, door de angst te worden uitgelachen. Maar uit onderzoek blijkt dat jongeren complimentjes juist hard nodig hebben; een compliment van een leeftijdsgenoot is de kortste weg naar meer zelfvertrouwen. Deze doelgroep vindt de mening van leeftijdsgenoten en rolmodellen erg belangrijk. En ze zijn vergroeid met hun mobiel.