Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Battlepack
Opdrachtgever:
adidas Football
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
24/05/2014
url:
http://award-entry.nl/2014/cases/adidas/battlepack
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Robbin Cenijn (Design Director)
Art Direction / Design:
Robbin Cenijn (Design Director)
Copy / Redactie:
.
Interaction Design:
Joeri Kiekebosch (UX Designer)
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Hakan Gulgonul (Senior Project Manager)
Verantwoordelijk bij klant:
Ville Louhimies, Erick Wicaksono, Manuel Nagel
Overigen:
Sandra Soskic (CO-CEO), Ellen van den Berg (User Experience Director), MediaMonks: Arjen Warendorff (Project Manager), Daan Hissink Muller (Account Manager)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Tijdens de 2014 FIFA World Cup lanceerde adidas een nieuwe lijn voetbal schoenen: Battle pack.
Voor de eerste keer in de geschiedenis van adidas moest adidas.com dé plek zijn om naar toe te gaan voor de info rondom deze nieuwe lijn. Dat betekende een complete re-design. Van standaard traditionele e-commerce omgeving naar een geïntegreerde custom experience van homepage tot product pagina.
Voor/over product of dienst
Als hoofdsponsor van het WK zijn alle ogen op adidas gericht. Dit is hét belangrijkste moment voor het merk. Voor elk van de 5 type adidas schoenen werd er een nieuw uniek Battlepack design ontwikkeld. Om op te vallen in de Braziliaanse ‘samba’ wereld waar kleur het landschap zou zijn, wilde adidas zich onderscheiden door compleet zwart wit te gaan. De 5 schoenen hadden ieder een uniek patroon wat zijn oorsprong heeft in war paint. All in or Nothing was de overall adidas WK campagne regel.
Doelgroep(en)
Voetbal liefhebbers over de hele wereld, met als focus jongeren tussen de 14 en 19 jaar.