Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ing.world
Opdrachtgever:
ING
Bureau:
Born05
Datum eerste publicatie:
01/04/2014
url:
http://awardcase.nl/spin-awards/ingworld/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Dennis van Vugt, Timo Wilbrink, Marvin Jacobs, Marnix Schmidt
Art Direction / Design:
Marnix Schmidt, Laurens Beil
Copy / Redactie:
Marvin Jacobs
Interaction Design:
Marnix Schmidt
Technische realisatie:
Arjen Gosman, Roel van Hintum, Aron Beurskens
Account:
Erik Dijkhuizen, Renzo Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Egmont Philips, Dagmar van der Plas, Nora Grapperhaus
Overigen:
Sander Buurman


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
ING publiceert 4 keer per jaar ing.world. Dit digitale magazine verschijnt samen met de kwartaalcijfers van ING. In elke editie geeft de CEO in een video-interview context bij de resultaten. Daarnaast vinden lezers in het magazine achtergronden bij mondiale trends en interviews met onafhankelijke denkers. Deze onderhoudende content komt tot leven in combinatie met een doordacht design en een heldere interface.
Voor/over product of dienst
ing.world beoogt lezers te informeren, inspireren en betrekken. Over de resultaten van ING en de strategische keuzes van het bedrijf, maar ook over de wereld waarin het bedrijf opereert. Welke trends zijn relevant voor de bedrijfsvoering? Hoe sluit een grote financiële instelling als ING aan bij de wensen en behoeften van klanten anno 2015?

ing.world bericht over ontwikkelingen binnen ING, maar kijkt ook naar de wereld daarbuiten om zo context te geven bij de koers die het bedrijf vaart.
Doelgroep(en)
ing.world richt zich in 1e instantie op de particuliere aandeelhouders van ING wereldwijd, maar is toegankelijk voor iedereen met interesse in ING (pers, analisten en klanten). Het digitale magazine bestaat al langer, maar werd in 2014 op alle fronten vernieuwd om zo een grotere en jongere lezersgroep te bereiken. Ondertussen moest de oudere (46+), bestaande doelgroep zich thuis blijven voelen bij het magazine. ing.world heeft internationaal bereik en wordt verspreid in het Engels en Nederlands.