Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zappmissie: Het verborgen eiland
Opdrachtgever:
KRO-NCRV
Bureau:
Elastique
Datum eerste publicatie:
29/08/2014
url:
http://www.zappmissie.nl / http://www.hetverborgeneiland.nl
Categorie:
Game
Next TV & Film

Credits

Concept:
KRO-NCRV / Elastique
Art Direction / Design:
KRO-NCRV
Copy / Redactie:
KRO-NCRV
Interaction Design:
KRO-NCRV
Technische realisatie:
Elastique
Account:
KRO-NCRV
Verantwoordelijk bij klant:
Digitaal & Innovatie KRO-NCRV
Overigen:
nnvt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In Het verborgen eiland komt een gezin vast te zitten op een onbekend eiland dat een groot geheim blijkt te kennen. De Zapp-presentatoren starten in het programma Zapplive parallel aan de dramaserie een Zappmissie om op zoek te gaan naar de kinderen.

Maar als één van de Zapp-presentatoren de missie blijkt tegen te werken moeten de kinderen thuis actie komen! Online kunnen ze het verhaal door volgen, collectief gamen voor extra clues, samen speculeren en helpen de verrader te ontmaskeren.
Voor/over product of dienst
Na Zaak Zappendael en het bekroonde Zappmysterie gaat de KRO-NCRV nóg een stap verder door niet één maar twee tv-programma’s samen te laten komen in één transmediaal concept.

Zowel de dagelijkse dramaserie Het verborgen eiland als de avonturen van de Zapp-presentatoren in de Zappmissie zijn los van elkaar te volgen. De verhalen kruisen en versterken elkaar echter op vele momenten.

Beide werelden komen online samen. Daar bouwen we de verhaallijnen verder uit en krijgen kinderen een actieve ro
Doelgroep(en)
De doelgroep zijn kinderen van 8 t/m 12 jaar. Fans van de zender Zapp, fans van het televisieprogramma Zapplive en fans van de populaire presentatoren die centraal staan op de jeugdzender.


Case omschrijving: Next TV & Film

Projectbeschrijving
In Het verborgen eiland komt een gezin vast te zitten op een onbekend eiland dat een groot geheim blijkt te kennen. De Zapp-presentatoren starten in het programma Zapplive parallel aan de dramaserie een Zappmissie om op zoek te gaan naar de kinderen.

Maar als één van de Zapp-presentatoren de missie blijkt tegen te werken moeten de kinderen thuis actie komen! Online kunnen ze het verhaal door volgen, collectief gamen voor extra clues, samen speculeren en helpen de verrader te ontmaskeren.
Voor/over product of dienst
Na Zaak Zappendael en het bekroonde Zappmysterie gaat de KRO-NCRV nóg een stap verder door niet één maar twee tv-programma’s samen te laten komen in één transmediaal concept.

Zowel de dagelijkse dramaserie Het verborgen eiland als de avonturen van de Zapp-presentatoren in de Zappmissie zijn los van elkaar te volgen. De verhalen kruisen en versterken elkaar echter op vele momenten.

Beide werelden komen online samen. Daar bouwen we de verhaallijnen verder uit en krijgen kinderen een actieve ro
Doelgroep(en)
De doelgroep zijn kinderen van 8 t/m 12 jaar. Fans van de zender Zapp, fans van het televisieprogramma Zapplive en fans van de populaire presentatoren die centraal staan op de jeugdzender.