Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wie wint de Doritos straatrace?
Opdrachtgever:
Pepsico Nederland
Bureau:
Fitzroy Amsterdam
Datum eerste publicatie:
15/04/2014
url:
https://www.youtube.com/watch?v=kB3YuT3Q9mE
Categorie:
Design
Content

Credits

Concept:
Fitzroy Amsterdam
Art Direction / Design:
Fitzroy Amsterdam
Copy / Redactie:
Fitzroy Amsterdam
Interaction Design:
Fitzroy Amsterdam
Technische realisatie:
Fitzroy Amsterdam
Account:
Fitzroy Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant:
Tessa van Breugel, Charlotte Zelders
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Na een diepgaande analyse van de commerciële resultaten, kwamen we tot een nieuwe bijzondere insight. Met de stuntrijschool hadden we namelijk de 15 tot 18 jarigen nog niet goed bereikt. Deze moeilijk te bereiken doelgroep werd met een gelaagde contentstrategie onder de noemer “Doritos Jacked Straatrace” optimaal geactiveerd. 3 rappers die battle op de sociale media (totaal 7,5 miljoen views) en uiteindelijk in een live straatrace; bekeken door bijna 200.000 jongeren. Resultaat; 24% meer omzet.
Voor/over product of dienst
Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toeroepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 15 en 24 jaar; bullseye 15-18 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:

• Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
• Super connected is en niets wil missen
• Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Na een diepgaande analyse van de commerciële resultaten, kwamen we tot een nieuwe bijzondere insight. Met de stuntrijschool hadden we namelijk de 15 tot 18 jarigen nog niet goed bereikt. Deze moeilijk te bereiken doelgroep werd met een gelaagde contentstrategie onder de noemer “Doritos Jacked Straatrace” optimaal geactiveerd. 3 rappers die battle op de sociale media (totaal 7,5 miljoen views) en uiteindelijk in een live straatrace; bekeken door bijna 200.000 jongeren. Resultaat; 24% meer omzet.
Voor/over product of dienst
Doritos Jacked. Deze tortilla-chips zijn 40% groter én dikker dan een gewone Doritos chip. Het is de belichaming van de nieuwe positionering van Doritos: “Taste like Awesome feels”. Chips die groter, dikker en dus bruter zijn dan alle andere. Met de introductie van deze nieuwe variant wil Pepsico Nederland de groei van private labels een halt toeroepen.
Doelgroep(en)
Nederlandse jongeren tussen de 15 en 24 jaar; bullseye 15-18 jaar. De zogenoemde Hyper Lifer, die:

• Door fun en unieke belevingen alles uit zijn leven wil halen
• Super connected is en niets wil missen
• Erkenning zoekt van vrienden, door stoer en uniek te zijn