Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Albert Heijn 365 boodschappen
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
TBWA\NEBOKO
Datum eerste publicatie:
01/09/2014
url:
http://albertheijn.tumblr.com/
Categorie:
Website
Social Media
Content

Credits

Concept:
Billy Witbraad, Vanessa Burgmans, Fleur Bernard
Art Direction / Design:
Billy Witbraad, Jan Jesse Bakker, Desmont de Kousemaeker, Jan Maarten Oolbekkink, Yacco Vijn
Copy / Redactie:
Vanessa Burgmans, Marije Kuiper
Interaction Design:
Jan Maarten Oolbekkink
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Esther Brouwer, Alja Bolding, Bente van der Ark, Danielle Gostelow
Verantwoordelijk bij klant:
Fleur Bernard, Karin Kuijper
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Hoe je boodschappen doet, met wie en vooral ook wat je koopt en kookt zegt veel over wie je bent. Het is een dagelijks, echt en herkenbaar momentje voor iedereen. Op 365 Boodschappen zie je elke dag een foto, quote en persoonlijk recept van iemand in Nederland die net boodschappen heeft gedaan bij Albert Heijn. Zo bieden we dagelijks inspiratie en een kans om bij iemand anders in hun boodschappenmandje mee te kijken.
Voor/over product of dienst
Het blijkt dat Albert Heijn klanten meestal dezelfde 7-13 vaste recepten maken. Om variatie te promoten en antwoord te geven op de dagelijks terugkerende vraag 'wat eten we vandaag?' lanceerden we op verschillende social media kanalen 365 Boodschappen. En beginnen we bij de mensen die bij Albert Heijn boodschappen doen in plaats van bij het recept.
Doelgroep(en)
Mensen die online op zoek zijn naar inspiratie op het gebied van dagelijks eten. We hebben er bewust niet voor gekozen om de doelgroep via sociaal demografische kenmerken te selecteren.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Hoe je boodschappen doet, met wie en vooral ook wat je koopt en kookt zegt veel over wie je bent. Het is een dagelijks, echt en herkenbaar momentje voor iedereen. Op 365 Boodschappen zie je elke dag een foto, quote en persoonlijk recept van iemand in Nederland die net boodschappen heeft gedaan bij Albert Heijn. Zo bieden we dagelijks inspiratie en een kans om bij iemand anders in hun boodschappenmandje mee te kijken.
Voor/over product of dienst
Het blijkt dat Albert Heijn klanten meestal dezelfde 7-13 vaste recepten maken. Om variatie te promoten en antwoord te geven op de dagelijks terugkerende vraag 'wat eten we vandaag?' lanceerden we op verschillende social media kanalen 365 Boodschappen. En beginnen we bij de mensen die bij Albert Heijn boodschappen doen in plaats van bij het recept.
Doelgroep(en)
Mensen die online op zoek zijn naar inspiratie op het gebied van dagelijks eten. We hebben er bewust niet voor gekozen om de doelgroep via sociaal demografische kenmerken te selecteren.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Hoe je boodschappen doet, met wie en vooral ook wat je koopt en kookt zegt veel over wie je bent. Het is een dagelijks, echt en herkenbaar momentje voor iedereen. Op 365 Boodschappen zie je elke dag een foto, quote en persoonlijk recept van iemand in Nederland die net boodschappen heeft gedaan bij Albert Heijn. Zo bieden we dagelijks inspiratie en een kans om bij iemand anders in hun boodschappenmandje mee te kijken.
Voor/over product of dienst
Het blijkt dat Albert Heijn klanten meestal dezelfde 7-13 vaste recepten maken. Om variatie te promoten en antwoord te geven op de dagelijks terugkerende vraag 'wat eten we vandaag?' lanceerden we op verschillende social media kanalen 365 Boodschappen. En beginnen we bij de mensen die bij Albert Heijn boodschappen doen in plaats van bij het recept.
Doelgroep(en)
Mensen die online op zoek zijn naar inspiratie op het gebied van dagelijks eten. We hebben er bewust niet voor gekozen om de doelgroep via sociaal demografische kenmerken te selecteren.