Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Refugee Republic
Opdrachtgever:
Volkskrant
Bureau:
Submarine
Datum eerste publicatie:
26/11/2014
url:
http://refugeerepublic.submarinechannel.com
Categorie:
Next TV & Film

Credits

Concept:
Producers Submarine Channel: Bruno Felix & Femke Wolting Co-Producer de Volkskrant: Laurens Verhagen.
Art Direction / Design:
Visual Artist Jan Rothuizen, Multimedia Journalist Martijn van Tol, Photographer Dirk-Jan Visser and Developer Aart Jan van der Linden.
Copy / Redactie:
Visual Artist Jan Rothuizen, Multimedia Journalist Martijn van Tol, Photographer Dirk-Jan Visser and Developer Aart Jan van der Linden.
Interaction Design:
Interface Design Christiaan de Rooij & Jorgen Koolwijk
Technische realisatie:
Interface Design Christiaan de Rooij & Jorgen Koolwijk
Account:
Yaniv Wolf
Verantwoordelijk bij klant:
Yaniv Wolf
Overigen:
Credits


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Next TV & Film

Projectbeschrijving
Refugee Republic is een nieuwe interactieve online documentaire over het dagelijks leven in het Syrische vluchtelingenkamp Domiz in Noord-Irak. Ongeveer 58.000 overwegend Koerdische-Syrische vluchtelingen hebben hier onderdak gezocht en transformeren geleidelijk het kamp van een tijdelijk onderkomen naar een gemproviseerde stad waar mensen wonen en werken, naar school gaan, een bedrijf starten, trouwen, ruzie maken en plezier hebben.
Voor/over product of dienst
Verken de straten en de steegjes van het kamp door te dwalen door de met soundscapes verrijkte tekeningen, scroll door audio-visuele verhalen en ontmoet een aantal van de bewoners van kamp Domiz. Via de interactieve multimediale kaart leer je onder andere Ahmad kennen, die spijbelt van school omdat hij een vogelwinkeltje is begonnen, loop je een dag mee met de drukbezette besnijdenisarts Shixmous, drink je thee tussen de motorblokken van tuk-tuk garagist Mahmoud en val je stil bij Fatma die hoop.
Doelgroep(en)
Er is geen specifieke doelgroep. In de documentaire, worden verschillende doelgroepen aangesproken en komen verschillende doelgroepen tot uiting. Het is wel zo, dat het voor jonge kinderen een moeilijk onderwerp is om over te praten, maar ook te begrijpen.