Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Rijdende Rechter second screen
Opdrachtgever:
KRO-NCRV
Bureau:
Small Town Heroes
Datum eerste publicatie:
07/01/2014
url:
http://live.ncrv.nl / http://www.eerstehulpbijrecht.nl
Categorie:
Next TV & Film

Credits

Concept:
KRO-NCRV / Small Town Heroes
Art Direction / Design:
KRO-NCRV / Small Town Heroes
Copy / Redactie:
KRO-NCRV
Interaction Design:
Small Town Heroes / KRO-NCRV
Technische realisatie:
Small Town Heroes
Account:
Small Town Heroes / KRO-NCRV
Verantwoordelijk bij klant:
Digitaal & Innovatie KRO-NCRV
Overigen:
nvt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Next TV & Film

Projectbeschrijving
Wie is de beste thuis rechter van Nederland? In het succesvolle programma De Rijdende Rechter kan de kijker zelf meespelen tijdens de uitzending met het tweede scherm en zo virtueel plaatsnemen op de stoel van mr. Frank Visser. Aan het eind van de aflevering ziet de kijker hoeveel procent mr. Visser hij is. In het programma wordt tussendoor weergegeven wat de thuisrechters vinden - een verrijking van het programma voor ook de minder actieve tvkijker.
Voor/over product of dienst
Het tweede scherm - http://live.ncrv.nl/ - daagt de kijker uit om zelf tot een goed oordeel te komen over een zaak. Kijkers moeten tijdens de uitzending stellingen beoordelen die over de inhoud van de zaak gaan, zoals rechter een zaak moeten beoordelen. Uitspraken zijn niet zwart-wit, een rechter weegt verschillende argumenten af om tot zijn uitspraak te komen en deze is allerminst gebaseerd op emotie. De uitslagen van de thuisrechters zijn live te zien in het tv programma.
Doelgroep(en)
Er zijn drie doelgroepen te onderscheiden op de website van de Rijdende Rechter :
-Fans van De Rijdende Rechter en Frank Visser
-Mensen met juridische problemen
-(Ervarings) deskundigen

De leeftijdsgroep 25-40 is erg actief op Twitter. Voor deze doelgroep is de second screen toepassing ontwikkeld - om hen van activiteit buiten ons domein juist naar ons domein toe te trekken en te activeren op een positieve manier.