Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Programmatic DOOH
Opdrachtgever:
Rapport (IPG Mediabrands)
Bureau:
nvt
Datum eerste publicatie:
06/12/2014
url:
https://www.youtube.com/watch?v=r7CUTQ8hxaA&feature=youtu.be
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Cadreon
Art Direction / Design:
nvt
Copy / Redactie:
nvt
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Platform161, MyAdBooker, CS Digital Media
Account:
Cadreon
Verantwoordelijk bij klant:
Max Verheul, Media Manager NL, The Coca-Cola Company


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Enkele Nederlandse bedrijven hebben in 2014 de handen ineengeslagen en voor een primeur gezorgd. Zij hebben gezamenlijk mogelijk gemaakt dat Digital Out Of Home (DOOH) campagnes voortaan programmatic ingekocht kunnen worden. Outdoor media ruimte die tot op heden nog handmatig verhandeld werd is met deze innovatie geïntegreerd beschikbaar gemaakt voor programmatic buying. In december 2014 heeft Coca-Cola als eerste adverteerder hiervan gebruik gemaakt, met zeer succesvol resultaat.
Voor/over product of dienst
De innovatie maakt het mogelijk om te adverteren op outdoor schermen in combinatie met mobile, video, display en social vanuit één DSP. Adverteerders kunnen kosten effectief DOOH inzetten door het bereik binnen de doelgroep in real-time te optimaliseren. Time targeting op specifieke doelgroepen is nu volledig automatisch. Het is meetbaar op welke tijdstippen bijv. scholieren of zakelijke reizigers het meest intensief gebruik maken van het OV. Er kan specifiek ingekocht worden op de piekmomenten.
Doelgroep(en)
De doelgroep van Coca-Cola’s campagne was breed, feitelijk iedereen. Kerst is de periode voor het doorbrengen van tijd met familie en vrienden (Share a Coke). CS Digital Media ontvangt informatie vanuit het RET en het GVB. Omdat gebruikers met een reispas inloggen voor de metro is heel nauwkeurig te bepalen welke doelgroep op welk tijdstip reist. Deze data wordt gebruikt om segmenten samen te stellen die een adverteerder vanuit de DSP kan inzetten voor optimalisatie van de campagne.