Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IKEA Emoticons
Opdrachtgever:
IKEA Nederland
Bureau:
Lemz
Datum eerste publicatie:
02/02/2015
url:
http://www.youtube.com/watch?v=UX02Ecfhndk
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Lemz & IKEA Nederland
Art Direction / Design:
Lemz & Sue Doeksen
Copy / Redactie:
Lemz
Interaction Design:
Elements Interactive
Technische realisatie:
Elements Interactive
Account:
Lemz
Verantwoordelijk bij klant:
Marije Wustman, Jeroen Hubert, Caroline Henneman, Annique van der Valk, Mark Ogertschnig
Overigen:
Film production: 310K, Sound: Studio de Keuken, Animation: Erik Post, PR: IKEA & NewsLabPR, Seeding: Kindling Digital, Social media: MEC


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Met de app IKEA Emoticons wil IKEA een oplossing bieden voor een eeuwenoud probleem: ruzie over rommel in huis. Met de meer dan 100 vriendelijk ogende emoticons van IKEA opbergers en alledaagse rommeltjes breng je thuis veel makkelijker andermans rommel ter sprake. Door de IKEA Emoticons als extra toetsenbord toe te voegen op je smartphone worden hints en wensen beter opgepikt. Het resultaat? Een opgeruimder en prettiger leven thuis, in lijn met het doel van de Dag Rommel campagne.
Voor/over product of dienst
Met de IKEA Emoticons app biedt IKEA een moderne oplossing voor een eeuwenoud probleem: ruzie over rommel in huis. Met meer dan 100 emoticons van IKEA iconen, IKEA producten en alledaagse producten en voorwerpen in en rond het huis wil IKEA rommel op een positieve manier bespreekbaar maken.
Doelgroep(en)
Iedereen met een smartphone en een communicatieprobleem over rommel thuis.