Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Second screen app bij 5000ste aflevering GTST
Opdrachtgever:
RTL Nederland en Endemol
Bureau:
Triple IT
Datum eerste publicatie:
17/10/2014
url:
http://nvt
Categorie:
Next TV & Film

Credits

Concept:
RTL Nederland en Endemol
Art Direction / Design:
RTL Nederland
Copy / Redactie:
Endemol
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Triple IT
Account:
RTL Nederland
Verantwoordelijk bij klant:
Annemarieke Loderus (RTL), Rohan Gottschalk (Endemol)
Overigen:
geen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Next TV & Film

Projectbeschrijving
Nederlands langstlopende soap Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) vierde op 17 oktober haar 5.000ste aflevering. Werden eerder bijzondere momenten gevierd met een dubbele aflevering op televisie, dit keer lanceerden RTL Nederland en Endemol een unieke second screen ervaring. Speciaal voor de 5000ste aflevering werd een tweede verhaallijn geschreven die synchroon aan de TV-uitzending te volgen was via tablet of mobiel.
Voor/over product of dienst
De langstlopende Nederlandse soap bereikt al bijna 25 jaar een enorm TV-publiek en staat al jaren vooraan als het gaat om digitale innovatie, zoals met de apps Wie Is Tim (2012) en Spring Levend (2013). Door het format via verschillende platformen te verrijken, verhogen we de betrokkenheid van de kijker.
Doelgroep(en)
De doelgroep is de trouwe GTST-kijker. Gemiddeld stemmen dagelijks 1,8 miljoen mensen af op de populaire soap (6+). GTST heeft een grote schare trouwe fans, ook op Facebook (467.794 likes), Twitter (101.000 volgers) en Instagram (24.500 volgers).