Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ING Moneymakers
Opdrachtgever:
ING Nederland
Bureau:
Mindshare & Brand New Telly
Datum eerste publicatie:
19/10/2014
url:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLoGoXpRjQc3ODu-JqIYTrv980ctzzTLhG
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Mindshare / Brand New Telly Industries
Art Direction / Design:
Brand New Telly Industries
Copy / Redactie:
Brand New Telly Industries
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Mirjam van Dijk (BNTI) / Han Roode, Vincent Resink (Mindshare)
Verantwoordelijk bij klant:
Djémilah Dalhuisen, Wouter Geels
Overigen:
Productie Social Influencers


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
ING wil dat Nederlanders financieel fit raken, te beginnen bij de jeugd. Maar hoe kom je als bank met een moeilijke boodschap onder de aandacht van een doelgroep die zich weinig aantrekt van reclame? Een lastige opgave, maar met de inzet van succesvolle en invloedrijke vloggers is dit zeer goed gelukt. Geheel op eigen kracht, zonder aan te jagen met betaalde media liefst 1.8 miljoen keer bekeken, hoog uitkijkpercentage, hoge boodschapoverdracht en hoge spontane sponsorbekendheid voor ING.
Voor/over product of dienst
ING heeft doorgaans moeite met het communiceren met teenagers. Belangrijkste pijler binnen Maatschappelijk Betrokken Ondernemen is ‘Leren omgaan met Geld’ die het beste aansluit bij de Financieel Fit gedachte van ING. Kern van de doelgroepactivatie van deze campagne: ‘ING geeft teenagers een aanleiding om het samen op een leuke manier over geld te hebben’.
Doelgroep(en)
Primair: Jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar.
Secundair: Ouders van die jongeren.