Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hi The Pickup
Opdrachtgever:
KPN Hi
Bureau:
Universal Music Group & Brands / Top Notch
Datum eerste publicatie:
04/07/2014
url:
http://www.hi.nl/thepickup
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Kees de Koning, Rens Bosma, Taco Faber
Art Direction / Design:
Taco Faber (Art Direction), Toykyo (logo design)
Copy / Redactie:
Rens Bosma, Erik Zwennes
Interaction Design:
n.v.t.
Technische realisatie:
Venour (video productie): Steven Kuijs, Uriah Arnhem, Nanko Goeting, Tjibbe de Faber, Martijn Kranenburg, Felix Spanjaard
Account:
Rens Bosma, Mirjam Hoeksma, David Koster
Verantwoordelijk bij klant:
Heino Maitimu, Kasimir Vermeulen
Overigen:
Chauffeur: Uriah Arnhem. Fotograaf: Marc Haers. Sound: Robin Teunisse


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
'Hi The Pickup' is een serie van 8 episodes. Hierin staat een grote Amerikaanse Pickup centraal, waarmee chauffeur Uriah, het gezicht van Hi, per episode nieuwe hiphop artiesten oppikt. In elke aflevering kiezen de artiesten een beat uit, die ze in de auto van nieuwe raps voorzien. Het resultaat: een compleet nieuwe track, waarvan de video-opname meteen als muziekclip wordt gelanceerd. De dag erna verschijnt de track op Spotify. Afsluitend was er een concert in de Sugarfactory in Amsterdam.
Voor/over product of dienst
Hi wil duidelijk maken dat je bij Hi moet zijn als mobiel internet voor jou van levensbelang is, door met toepassingen te communiceren en niet vanuit het functionele product. We nemen de emotionele waarde van muziek consumeren als uitgangspunt. Hi biedt je de beste mobiele data experience (streaming) en claimt op een voor jongeren credible manier de positie van 'Data King'. Belangrijkste bewijs dat Hi groot wil maken: 'Overal 4G', standaard snel internet met 4G in heel Nederland van Hi.
Doelgroep(en)
De Hi doelgroep: Jongvolwassenen 18-25 jaar (m/v). De keuze voor content als The Pickup is gebaseerd op dit klantinzicht: ‘Online gaan met mijn mobiel is relaxt voor het checken van Whatsapp, Instagram of Youtube. Maar internet op mijn mobiel onderweg is niet altijd even ideaal. Het hapert nog wel eens. Bovendien ben ik voorzichtig met meer MB’s verbruiken vanwege de kosten. Daarom wacht ik vaak tot ik Wi-Fi heb. Het is irritant dat ik niet meteen kan doen waar ik op dat moment zin in heb.’


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
'Hi The Pickup' is een serie van 8 episodes. Hierin staat een grote Amerikaanse Pickup centraal, waarmee chauffeur Uriah, het gezicht van Hi, per episode nieuwe hiphop artiesten oppikt. In elke aflevering kiezen de artiesten een beat uit, die ze in de auto van nieuwe raps voorzien. Het resultaat: een compleet nieuwe track, waarvan de video-opname meteen als muziekclip wordt gelanceerd. De dag erna verschijnt de track op Spotify. Afsluitend was er een concert in de Sugarfactory in Amsterdam.
Voor/over product of dienst
Hi wil duidelijk maken dat je bij Hi moet zijn als mobiel internet voor jou van levensbelang is, door met toepassingen te communiceren en niet vanuit het functionele product. We nemen de emotionele waarde van muziek consumeren als uitgangspunt. Hi biedt je de beste mobiele data experience (streaming) en claimt op een voor jongeren credible manier de positie van 'Data King'. Belangrijkste bewijs dat Hi groot wil maken: 'Overal 4G', standaard snel internet met 4G in heel Nederland van Hi.
Doelgroep(en)
De Hi doelgroep: Jongvolwassenen 18-25 jaar (m/v). De keuze voor content als The Pickup is gebaseerd op dit klantinzicht: ‘Online gaan met mijn mobiel is relaxt voor het checken van Whatsapp, Instagram of Youtube. Maar internet op mijn mobiel onderweg is niet altijd even ideaal. Het hapert nog wel eens. Bovendien ben ik voorzichtig met meer MB’s verbruiken vanwege de kosten. Daarom wacht ik vaak tot ik Wi-Fi heb. Het is irritant dat ik niet meteen kan doen waar ik op dat moment zin in heb.’