Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
IE meets 22tracks
Opdrachtgever:
Microsoft Nederland
Bureau:
UM Studios i.s.m. Vice Media
Datum eerste publicatie:
01/04/2014
url:
http://www.22tracks.com
Categorie:
Innovation
Media

Credits

Concept:
UM Studios
Art Direction / Design:
22tracks, Minivegas
Copy / Redactie:
UM Studios, Vice Media
Interaction Design:
22tracks & Microsoft
Technische realisatie:
Minivegas
Account:
UM Studios, Vice Media
Verantwoordelijk bij klant:
Coen Nijkrake, Dimitri Hoekstra


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Internet Explorer (IE): het favoriete pispaaltje van fanatieke internetters. Voor de lancering van IE11 besloten we daarom niet te vertellen hoe goed de nieuwe browser is, maar om het te bewijzen. Een samenwerking met muziekplatform 22tracks voor de lancering van hun compleet vernieuwde website, was dé manier om de belangrijke, meest kritische doelgroep (web developers) de kracht van IE11 te laten ervaren. De samenwerking werd zeer positief ontvangen door ‘s lands meest invloedrijke internetters
Voor/over product of dienst
IE11 is ’s werelds eerste touch-first browser: volledig geoptimaliseerd voor touch-gebruikers. De tabs zijn groter, de interface simpeler zodat alles perfect reageert op aanraking en beweging. Daardoor werkt IE11 op alle devices, van tablet tot mobile en desktop, op dezelfde intuïtieve manier.
Doelgroep(en)
Web developers zijn als het op browserkeuze aan komt erg kritisch. Ze zijn opinieleiders op het gebied van browserkeuze en kunnen je product maken of breken. Ze zijn de eersten die technologische vernieuwingen omarmen en kunnen introduceren bij het grote publiek. Maar als je product niet deugt, zullen zij het niet nalaten om dit af te straffen door hun negatieve ervaringen te delen via social media. Voor een succesvolle introductie van IE11 is dit dus een cruciale groep om voor ons te winnen.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Internet Explorer (IE): het favoriete pispaaltje van fanatieke internetters. Voor de lancering van IE11 besloten we daarom niet te vertellen hoe goed de nieuwe browser is, maar om het te bewijzen. Een samenwerking met muziekplatform 22tracks voor de lancering van hun compleet vernieuwde website, was dé manier om de belangrijke, meest kritische doelgroep (web developers) de kracht van IE11 te laten ervaren. De samenwerking werd zeer positief ontvangen door ‘s lands meest invloedrijke internetters
Voor/over product of dienst
IE11 is ’s werelds eerste touch-first browser: volledig geoptimaliseerd voor touch-gebruikers. De tabs zijn groter, de interface simpeler zodat alles perfect reageert op aanraking en beweging. Daardoor werkt IE11 op alle devices, van tablet tot mobile en desktop, op dezelfde intuïtieve manier.
Doelgroep(en)
Web developers zijn als het op browserkeuze aan komt erg kritisch. Ze zijn opinieleiders op het gebied van browserkeuze en kunnen je product maken of breken. Ze zijn de eersten die technologische vernieuwingen omarmen en kunnen introduceren bij het grote publiek. Maar als je product niet deugt, zullen zij het niet nalaten om dit af te straffen door hun negatieve ervaringen te delen via social media. Voor een succesvolle introductie van IE11 is dit dus een cruciale groep om voor ons te winnen.