Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Andrélon Pink en GTST Webisodes
Opdrachtgever:
Andrélon/ Unilever
Bureau:
Mindshare
Datum eerste publicatie:
12/05/2014
url:
http://www.andrelon.nl/categorie/filmpjes/
Categorie:
Next TV & Film

Credits

Concept:
RTL Nederland en Endemol
Art Direction / Design:
RTL Nederland en Endemol
Copy / Redactie:
RTL Nederland en Endemol
Interaction Design:
RTL Nederland
Technische realisatie:
RTL Nederland
Account:
RTL Nederland
Verantwoordelijk bij klant:
Fleur Polman (Unilever)
Overigen:
Annemarieke Loderus (RTL), Rohan Gottschalk (Endemol), Mandy Nagtegaal (Mindshare)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Next TV & Film

Projectbeschrijving
Andrélon Pink wilde meer zichtbaarheid en bekendheid met gelimiteerd budget in een TV-gedomineerde haarverzorgingsmarkt. De doelgroep moest op een verrassende en relevante kennis maken met Andrélons eigen content; 'how to video’s'. Een partnership met RTL leidde tot een acht-delige web-only serie met GTST-personage Wiet, die doorverwees naar 'how to video’s' van Andrélon Pink. Met succes: de video's waren populair én de verkopen verdubbelden.
Voor/over product of dienst
Het marktaandeel van Andrélon styling is sinds 2006 dalende, diverse multimediale campagnes hebben dit tij niet kunnen keren (bron Unilever, Nielsen). Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST) is al bijna 25 jaar een vast baken in de RTL 4-programmering met een grote schare trouwe, jonge volgers.
Doelgroep(en)
Vrouwen 18 – 30 jaar. Uit de Millward Brown study All Things Hair, blijkt dat jonge vrouwen online op zoek zijn naar authentieke inspiratie om zelf mee te kunnen doen aan de laatste haartrends. Ook weten we dat jonge vrouwen geïnspireerd worden door video’s met entertainment en Do It Yourself ideeën als belangrijkste ingrediënten (diverse bronnen, o.a. Millenial studie Generation Y, Now is our time).