Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Creative Press Challenge
Opdrachtgever:
de Persgroep Nederland
Bureau:
Moore, thispagecannotbefound.com
Datum eerste publicatie:
01/09/2014
url:
http://www.creativepresschallenge.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Thijs Biersteker
Art Direction / Design:
Thijs Biersteker
Copy / Redactie:
Pieter van den Heuvel
Interaction Design:
thispagecannotbefound.com
Technische realisatie:
thispagecannotbefound.com
Account:
Man Yong Toh, thispagecannotbefound.com
Verantwoordelijk bij klant:
Stefanie van Rootselaar, Dorien Ellenbroek, Willem-Albert Bol
Overigen:
Camilo Kneppers (stand design), Himan Mahmoudi (true story)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Met deze ‘Insight Installatie’ konden deelnemers van de Creative Press Challenge ervaren hoe het is om als een vluchteling te rennen voor je leven… Op die manier werden zij klaargestoomd om dit jaar een inspirerende advertentie te bedenken voor de Vluchtelingenstichting UAF. De installatie is de eerste setup die een Oculus Rift met een loopband combineert om een verhaal te vertellen... Het heftige, waargebeurde, maar vooral ook inspirerende verhaal van een voormalig Iraanse vluchteling.
Voor/over product of dienst
De Creative Press Challenge wordt jaarlijks door de Persgroep Nederland georganiseerd. Deze unieke reclamewedstrijd daagt creatieven uit om de essentie van een jaarlijks wisselende stichting te vertalen naar één krachtige printadvertentie. Dit jaar is dit de Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF) geworden.
Doelgroep(en)
De Creative Press Challenge richt zich primair op (jonge) creatieven die werkzaam zijn bij in Nederland gevestigde reclamebureaus. Secundair richt de Creative Press Challenge zich op de gehele reclame industrie met als doel om het medium print top of mind te houden.