Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Donorweek 2014
Opdrachtgever:
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), De Dienst Publiek en Communicatie (DPC en de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS)
Bureau:
OMD & Roorda Reclamebureau
Datum eerste publicatie:
06/10/2014
url:
http://nvt
Categorie:
Media

Credits

Concept:
Strategie: Antoinette Herfkens & Eric Woning
Art Direction / Design:
Planning: Claire du Pon & Imke Kuiper
Copy / Redactie:
nvt
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
Imke Kuiper
Account:
Chantal Balder en Alle Wijmenga
Verantwoordelijk bij klant:
Jeantine Reiger (NTS), Janine van Trierum (NTS), Frederike van Dorst (DPC), Saskia Bergen (DPC)
Overigen:
nvt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Om orgaandonorregistraties te werven is er vol op het internet ingezet omdat daar ook bijna alle registraties plaatsvinden. Hierbij werd een week lang dagelijks tussen 12:00 – 13:00 het Donorjournaal uitgezonden om te laten zien dat het hele land er mee bezig is. Tijdens dit journaal werd live geworven en werd geschakeld met het ‘Ja’-team in het land. Om bekendheid te geven aan dit fenomeen was er een online campagne waarbij alle mogelijke online middelen werden ingezet.
Voor/over product of dienst
Elk jaar overlijden er mensen die op de wachtlijst staan voor een orgaan- of weefseltransplantatie. NTS en VWS werken samen om het donoraanbod optimaal te versterken. Belangrijk onderdeel daarvan is dat iedereen zijn of haar keuze vastlegt in het Donorregister, het liefst met een “JA”. Maar ook als het een “Nee” betreft. Wanneer je namelijk niet je keuze hebt vastgelegd, zullen je nabestaanden de beslissing voor je moeten nemen. Dat kan voor hen vervelend en pijnlijk zijn.
Doelgroep(en)
De campagne richtte zich primair op Nederlanders van 18 jaar en ouder die (nog) niet geregistreerd staan in het Donorregister en geen principiële bezwaren hebben tegen orgaandonatie. Deze doelgroep noemen we de zogenoemde “twijfelaars met positieve houding /intentie t.o.v. JA-registratie” mensen die eigenlijk al wel weten of ze donor willen zijn, maar dit alleen nog niet hebben laten vastleggen in het Donorregister. In de praktijk zijn dit vooral vrouwen 25 - 40, hoger opgeleid.