Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Giel app
Opdrachtgever:
BNN/VARA
Bureau:
Greenberry
Datum eerste publicatie:
17/06/2014
url:
http://digitalrelevance.nl/gielapp/
Categorie:
Mobile
Content
Innovation

Credits

Concept:
Jan-Willem van Beek, Alain Dujardin
Art Direction / Design:
Kjeld Meijer
Copy / Redactie:
Dennis Keijdener, Giel Beelen en de app gebruikers
Interaction Design:
Bas van Bokhorst
Technische realisatie:
Superhero Cheesecake
Account:
Michael de Kruijf, Bas van Bokhorst
Verantwoordelijk bij klant:
Rutger Verhoeven, Floris de Jonge, Maurice Driessens, Dennis Keijdener


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Iedere werkdag beginnen 400.000 mensen hun dag met de Ochtendshow van Giel. Veel luisteraars tunen alleen relatief kort in. De vraag: hoe kunnen we luisteraars sterker binden aan het merk Giel? We ontwikkelden de Giel App. Tijdens de show zitten luisteraars achter de knoppen, en daarna is er unieke content. Dit resulteerde in 200.000 downloads, een half miljoen beluisterde playlists, tienduizenden ingezonden foto’s en audiofragmenten, én nieuwe relevante gebruiksmomenten na de radiouitzending.
Voor/over product of dienst
De spraakmakende en vernieuwende ochtendshow van Giel is elke werkdag tussen 06:00 en 10:00 te beluisteren. Al 10 jaar lang. Mede daarom brak Giel het wereldrecord non-stop radiomaken (met 198 uur) en ontwikkelden we de Giel App. De show is het best beluisterde programma van 3FM en is in de running om het best beluisterde ochtendprogramma van Nederland te worden. Daarmee is Giel uitgegroeid tot een groot en bekend merk in het Nederlandse mediaschap en de muziekindustrie.
Doelgroep(en)
Alle potentiële luisteraars van Giel’s Ochtendshow, met als doel om het het lineaire karakter van radio beter te laten aansluiten bij de digitale en non-lineaire mediabehoefte van de doelgroep. De doelgroep bestaat grotendeels uit digital natives, geboren tussen 1980 en 2000.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Iedere werkdag beginnen 400.000 mensen hun dag met de Ochtendshow van Giel. Veel luisteraars tunen alleen relatief kort in. De vraag: hoe kunnen we luisteraars sterker binden aan het merk Giel? We ontwikkelden de Giel App. Tijdens de show zitten luisteraars achter de knoppen, en daarna is er unieke content. Dit resulteerde in 200.000 downloads, een half miljoen beluisterde playlists, tienduizenden ingezonden foto’s en audiofragmenten, én nieuwe relevante gebruiksmomenten na de radiouitzending.
Voor/over product of dienst
De spraakmakende en vernieuwende ochtendshow van Giel is elke werkdag tussen 06:00 en 10:00 te beluisteren. Al 10 jaar lang. Mede daarom brak Giel het wereldrecord non-stop radiomaken (met 198 uur) en ontwikkelden we de Giel App. De show is het best beluisterde programma van 3FM en is in de running om het best beluisterde ochtendprogramma van Nederland te worden. Daarmee is Giel uitgegroeid tot een groot en bekend merk in het Nederlandse mediaschap en de muziekindustrie.
Doelgroep(en)
Alle potentiële luisteraars van Giel’s Ochtendshow, met als doel om het het lineaire karakter van radio beter te laten aansluiten bij de digitale en non-lineaire mediabehoefte van de doelgroep. De doelgroep bestaat grotendeels uit digital natives, geboren tussen 1980 en 2000.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Iedere werkdag beginnen 400.000 mensen hun dag met de Ochtendshow van Giel. Veel luisteraars tunen alleen relatief kort in. De vraag: hoe kunnen we luisteraars sterker binden aan het merk Giel? We ontwikkelden de Giel App. Tijdens de show zitten luisteraars achter de knoppen, en daarna is er unieke content. Dit resulteerde in 200.000 downloads, een half miljoen beluisterde playlists, tienduizenden ingezonden foto’s en audiofragmenten, én nieuwe relevante gebruiksmomenten na de radiouitzending.
Voor/over product of dienst
De spraakmakende en vernieuwende ochtendshow van Giel is elke werkdag tussen 06:00 en 10:00 te beluisteren. Al 10 jaar lang. Mede daarom brak Giel het wereldrecord non-stop radiomaken (met 198 uur) en ontwikkelden we de Giel App. De show is het best beluisterde programma van 3FM en is in de running om het best beluisterde ochtendprogramma van Nederland te worden. Daarmee is Giel uitgegroeid tot een groot en bekend merk in het Nederlandse mediaschap en de muziekindustrie.
Doelgroep(en)
Alle potentiële luisteraars van Giel’s Ochtendshow, met als doel om het het lineaire karakter van radio beter te laten aansluiten bij de digitale en non-lineaire mediabehoefte van de doelgroep. De doelgroep bestaat grotendeels uit digital natives, geboren tussen 1980 en 2000.