Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
mauritshuis.nl
Opdrachtgever:
Mauritshuis
Bureau:
Conclusion Digital
Datum eerste publicatie:
15/05/2014
url:
http://www.mauritshuis.nl/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Sander Appel, Jeroen Borst
Art Direction / Design:
Sander Appel, Rob Postema
Copy / Redactie:
Sandra Verdel, Ivo Hoekstra
Interaction Design:
Wibo Posthumus, Rob Kerver
Technische realisatie:
Sven Siertsema, Hans van der Wal, Hicham Khabbazy, Joost Sengers, Leon Joele, Karim Azaouagh
Account:
Jeroen Borst, Jamie Krieger
Verantwoordelijk bij klant:
Koen Brakenhoff, Emilie Gordenker


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Op 27 juni 2014 opende het Mauritshuis in Den Haag na een verbouwing van 2 jaar opnieuw de deuren. Uitgangspunt voor Conclusion Digital was de bouw van een unieke museumwebsite met veel ruimte voor beeld en waarbij de bezoeker centraal staat. Online vindt iedere bezoeker snel zijn informatie en regelt zoveel mogelijk zelf. Een naadloze integratie van techniek en ontwerp staat daarbij voorop.
Voor/over product of dienst
De website is uniek binnen de museumwereld. Met behulp van API’s zijn de belangrijkste back-office systemen naadloos in de website geïntegreerd. Verkoop tickets en aanvraag rondleidingen zijn al werkend. Koppeling met webshop (en upsell), CRM en activiteitenagenda staan klaar voor integratie.
De koppeling met het collectiebeheersysteem maakt een spectaculaire interactie met de kunstwerken mogelijk: ver inzoomen, achterkanten van schilderijen bekijken en een rijke verdiepingen dmv diverse media.
Doelgroep(en)
Binnen- en buitenlandse (potentiele) bezoekers, geïnteresseerden in de kunst van de Gouden Eeuw, onderzoekers, touroperators, zakelijke bezoekers, pers en Vrienden van het Mauritshuis. De trouwe bezoeker voelt zich welkom en wordt beloond voor een herhaalbezoek, terwijl de site overzichtelijk en eenvoudig blijft voor de nieuwkomers.