Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
App de Vakantiedokter
Opdrachtgever:
Zilveren Kruis Achmea
Bureau:
Greenberry, FHV BBDO, OMD
Datum eerste publicatie:
07/07/2014
url:
http://digitalrelevance.nl/vakantiedokterapp/
Categorie:
Mobile
Innovation
Digital Campaign
Digital Service Idea

Credits

Concept:
Alain Dujardin (Greenberry), Jan-Willem van Beek (Greenberry), Bauke Nater (Greenberry), Joris van Elk (FHV BBDO), Huub van Lensvelt (FHV BBDO).
Art Direction / Design:
Kjeld Meijer (Greenberry), Patrick Plaggenborg (Greenberry), Taco Faber (Greenberry), Joris van Elk (FHV BBDO).
Copy / Redactie:
Alain Dujardin (Greenberry), Pim de Graaff (Greenberry), Huub Lensvelt (FHV BBDO).
Interaction Design:
Remko van Hulst (Greenberry).
Technische realisatie:
NoProtocol, Leukeleu.
Account:
Michael de Kruijf (Greenberry), Bas Olthoff (Greenberry), Johan Coops (FHV BBDO), Marcelle Menick (FHV BBDO), Elise van Pinxteren (OMD).
Verantwoordelijk bij klant:
Walter de Reus, Jessica Zuydgeest (Zilveren Kruis).
Overigen:
Strategie: Jan-Willem van Beek (Greenberry), Caroline van Lieshout (FHV BBDO), Antoinette Herfkens (OMD).


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
In de zomer denken mensen niet aan hun zorgverzekering. Hoe kun je dan als kwalitatieve zorgverzekeraar impactvol aanwezig zijn, én bewijs en toegevoegde waarde creëren voor raad en daad? We ontwikkelden App de Vakantiedokter: een unieke mobiele app waarmee vakantiegangers altijd medisch advies op zak hebben. Deze digitale service vormde het hart van de campagne en zorgde voor een #2 notering in de App Store, meer dan 45.000 downloads, en een stijging van 2% op alle merkparameters.
Voor/over product of dienst
Ondanks dat het niet de primaire doelstelling was, wilde Zilveren Kruis met de campagne sales genereren voor het enige product dat relevantie heeft in de zomer: de reisverzekering. Met de reisverzekering zijn klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week verzekerd van hulp op vakantie.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die graag goed voorbereid én onbezorgd op vakantie willen gaan.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In de zomer denken mensen niet aan hun zorgverzekering. Hoe kun je dan als kwalitatieve zorgverzekeraar impactvol aanwezig zijn, én bewijs en toegevoegde waarde creëren voor raad en daad? We ontwikkelden App de Vakantiedokter: een unieke mobiele app waarmee vakantiegangers altijd medisch advies op zak hebben. Deze digitale service vormde het hart van de campagne en zorgde voor een #2 notering in de App Store, meer dan 45.000 downloads, en een stijging van 2% op alle merkparameters.
Voor/over product of dienst
Ondanks dat het niet de primaire doelstelling was, wilde Zilveren Kruis met de campagne sales genereren voor het enige product dat relevantie heeft in de zomer: de reisverzekering. Met de reisverzekering zijn klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week verzekerd van hulp op vakantie.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die graag goed voorbereid én onbezorgd op vakantie willen gaan.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
In de zomer denken mensen niet aan hun zorgverzekering. Hoe kun je dan als kwalitatieve zorgverzekeraar impactvol aanwezig zijn, én bewijs en toegevoegde waarde creëren voor raad en daad? We ontwikkelden App de Vakantiedokter: een unieke mobiele app waarmee vakantiegangers altijd medisch advies op zak hebben. Deze digitale service vormde het hart van de campagne en zorgde voor een #2 notering in de App Store, meer dan 45.000 downloads, en een stijging van 2% op alle merkparameters.
Voor/over product of dienst
Ondanks dat het niet de primaire doelstelling was, wilde Zilveren Kruis met de campagne sales genereren voor het enige product dat relevantie heeft in de zomer: de reisverzekering. Met de reisverzekering zijn klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week verzekerd van hulp op vakantie.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die graag goed voorbereid én onbezorgd op vakantie willen gaan.


Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
In de zomer denken mensen niet aan hun zorgverzekering. Hoe kun je dan als kwalitatieve zorgverzekeraar impactvol aanwezig zijn, én bewijs en toegevoegde waarde creëren voor raad en daad? We ontwikkelden App de Vakantiedokter: een unieke mobiele app waarmee vakantiegangers altijd medisch advies op zak hebben. Deze digitale service vormde het hart van de campagne en zorgde voor een #2 notering in de App Store, meer dan 45.000 downloads, en een stijging van 2% op alle merkparameters.
Voor/over product of dienst
Ondanks dat het niet de primaire doelstelling was, wilde Zilveren Kruis met de campagne sales genereren voor het enige product dat relevantie heeft in de zomer: de reisverzekering. Met de reisverzekering zijn klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week verzekerd van hulp op vakantie.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die graag goed voorbereid én onbezorgd op vakantie willen gaan.