Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Koken met Aanbiedingen
Opdrachtgever:
Koken met Aanbiedingen
Bureau:
Koken met Aanbiedingen
Datum eerste publicatie:
29/03/2014
url:
http://appstore.com/kokenmetaanbiedingen https://play.google.com/store/apps/details?id=com.scrambled.kookmetaanbiedingen
Categorie:
Mobile
Innovation
Digital Service Idea

Credits

Concept:
Jordy van Meer / Gijs Burgmeijer / Borre Mosch
Art Direction / Design:
Jordy van Meer
Copy / Redactie:
Jordy van Meer / Gijs Burgmeijer
Interaction Design:
Gijs Burgmeijer
Technische realisatie:
Borre Mosch
Account:
/
Verantwoordelijk bij klant:
/
Overigen:
/


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
De gratis ‘Koken met Aanbiedingen’ app helpt te besparen door dagelijks lekkere, makkelijke en voordelige recepten te publiceren op basis van de actuele aanbiedingen van alle populaire Nederlandse supermarkten.

De app is beschikbaar voor iOS en Android. Daarnaast bestaat Koken met Aanbiedingen ook als website.
Voor/over product of dienst
Naast een overzicht van de recepten met foto's en/of videos op basis van actuele aanbiedingen per supermarkt, kan met de bespaarmeter precies bijgehouden worden hoeveel er totaal is bespaard. Recepten kunnen ook worden bewaard en gedeeld. Indien gewenst kan een bericht ontvangen worden wanneer er nieuw recept aan de app wordt toegevoegd. Op deze manier is het een stuk makkelijker geworden om lekker te koken en tegelijkertijd geld te besparen.
Doelgroep(en)
Voorafgaand aan het product is er geen doelgroep gedefinieerd.

Koken met Aanbiedingen spreekt vooral gezinnen aan die bestaan uit 2 ouders en 2 kinderen. Daarnaast zijn studenten een groeiende doelgroep. De statistieken leren ons dat meer dan 80 procent vrouw is. Daarbij zit het grootste gedeelte van de gebruikersgroep tussen de 25 en 44 jaar.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
In de 'Koken met Aanbiedingen' app is data slim gecombineerd om zo tot een innovatief concept te komen wat vele mensen elke dag geld bespaart.

De gratis ‘Koken met Aanbiedingen’ app helpt te besparen door dagelijks lekkere, makkelijke en voordelige recepten te publiceren op basis van de actuele aanbiedingen van alle populaire Nederlandse supermarkten.

De app is beschikbaar voor iOS en Android. Daarnaast bestaat Koken met Aanbiedingen ook als website.
Voor/over product of dienst
Naast een overzicht van de recepten met foto's en/of videos op basis van actuele aanbiedingen per supermarkt, kan met de bespaarmeter precies bijgehouden worden hoeveel er totaal is bespaard. Recepten kunnen ook worden bewaard en gedeeld. Indien gewenst kan een bericht ontvangen worden wanneer er nieuw recept aan de app wordt toegevoegd. Op deze manier is het een stuk makkelijker geworden om lekker te koken en tegelijkertijd geld te besparen.
Doelgroep(en)
Voorafgaand aan het product is er geen doelgroep gedefinieerd.

Koken met Aanbiedingen spreekt vooral gezinnen aan die bestaan uit 2 ouders en 2 kinderen. Daarnaast zijn studenten een groeiende doelgroep. De statistieken leren ons dat meer dan 80 procent vrouw is. Daarbij zit het grootste gedeelte van de gebruikersgroep tussen de 25 en 44 jaar.


Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
De gratis ‘Koken met Aanbiedingen’ app helpt te besparen door dagelijks lekkere, makkelijke en voordelige recepten te publiceren op basis van de actuele aanbiedingen van alle populaire Nederlandse supermarkten.

De app is gratis voor gebruikers en ad-free. Inkomsten komen van FMCG's en retailers. FMCG's betalen voor 'suggestie'-producten op het boodschappenlijstje. Retailers betalen voor een kanaal binnen de app met recepten op basis van hun aanbiedingen.
Voor/over product of dienst
Naast een overzicht van de recepten met foto's en/of videos op basis van actuele aanbiedingen per supermarkt, kan met de bespaarmeter precies bijgehouden worden hoeveel er totaal is bespaard. Recepten kunnen ook worden bewaard en gedeeld. Indien gewenst kan een bericht ontvangen worden wanneer er nieuw recept aan de app wordt toegevoegd. Op deze manier is het een stuk makkelijker geworden om lekker te koken en tegelijkertijd geld te besparen.
Doelgroep(en)
Voorafgaand aan het product is er geen doelgroep gedefinieerd.

Koken met Aanbiedingen spreekt vooral gezinnen aan die bestaan uit 2 ouders en 2 kinderen. Daarnaast zijn studenten een groeiende doelgroep. De statistieken leren ons dat meer dan 80 procent vrouw is. Daarbij zit het grootste gedeelte van de gebruikersgroep tussen de 25 en 44 jaar.