Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Rituals
Opdrachtgever:
Rituals
Bureau:
MOBILE STRATEGY
Datum eerste publicatie:
16/11/2014
url:
http://eu.rituals.com/nl-nl/app.html
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Nishant Dogra - Founder & Managing Director - MOBILE STRATEGY + Martijn Cornelissen - Global e-Commerce Manager - Rituals
Art Direction / Design:
Abdirizak Duale - Senior Designer - MOBILE STRATEGY
Copy / Redactie:
Rituals + MOBILE STRATEGY
Interaction Design:
Abdirizak Duale - Senior Designer - MOBILE STRATEGY
Technische realisatie:
MOBILE STRATEGY
Account:
Jordy de Bruijn - Senior Projectmanager - MOBILE STRATEGY
Verantwoordelijk bij klant:
Nishant Dogra - Founder & Managing Director - MOBILE STRATEGY


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Rituals heeft samen met MOBILE STRATEGY een innovatieve brand app gelanceerd. De functionaliteiten zijn een volledig geïntegreerde, mobiele native webshop met check-out, verlanglijstje, productscanner, store locator en innovatieve cadeaufuncties:
1. Het samenstellen van je eigen Gift Box met een handgeschreven kaart;
2. Het kiezen van een vooraf samengestelde Gift Set;
3. Het versturen van een Persoonlijke video Gift Card.
Voor/over product of dienst
Middels de volgende drie simpele stappen stuur je een persoonlijk cadeau met de app: Stap 1: selecteer het bedrag van je Gift Card (€10-€50); Stap 2: neem een persoonlijke videoboodschap op (max. 20 sec); Stap 3: voeg het email adres van de ontvanger toe en betaal.
De ontvanger ontvangt real-time een email met de persoonlijke videoboodschap en de Gift Card. De ontvanger kan deze Gift Card toevoegen in de app en kan het vervolgens direct gebruiken in de app, webshop of in de fysieke winkel.
Doelgroep(en)
De cadeaugever met een focus op de leeftijdscategorie van 18-45 jaar, die in het bezit is van een smartphone. Rituals wil hiermee inspelen op het veranderende gedrag van de consument: toenemende gebruik van apps en social gifting. Rituals wil hiermee naast de ‘traditionele’ cadeau gever ook de ‘digitale’ cadeau gever tot zich binden.