Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Vodafone Roaming
Opdrachtgever:
Vodafone
Bureau:
Blue Mango Interactive
Datum eerste publicatie:
01/07/2014
url:
http://www.bluemango.nl
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
TBWA
Art Direction / Design:
TBWA / Blue Mango Interactive
Copy / Redactie:
TBWA / Blue Mango Interactive
Interaction Design:
Blue Mango Interactive
Technische realisatie:
Blue Mango Interactive
Account:
Bart Manders / Nina Fijen
Verantwoordelijk bij klant:
Rein Hendriks / Nienke Bakker
Overigen:
Bart van Santvoort / Rob van Hout (Mediaplanning & optimalisatie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Consumenten willen hun smartphone op vakantie hetzelfde kunnen gebruiken als thuis. Daarom biedt Vodafone de Alles-in-1 op Reis dagbundel aan: voor €2,- per dag voldoende belminuten, sms’jes en data om zorgeloos van je smartphone gebruik te maken (of kies XL voor €4,- per dag).

Ter promotie van de bundels is een campagne ontwikkeld die vakantiegangers met een relevante boodschap aanspreekt tijdens de verschillende fases van hun reis: de voorbereiding, op weg naar en tijdens de vakantie.
Voor/over product of dienst
De Alles-in-1 op Reis dagbundel biedt Vodafone klanten (in het buitenland) elke dag voldoende belminuten, sms’jes en data om zorgeloos van hun smartphone gebruik te kunnen maken.

Voor €2,- per dag (de bundel is enkel actief wanneer je iets verbruikt) ontvang je 35 MB aan data, 20 sms’jes, kun je 20 minuten bellen en 20 minuten gebeld worden. Meer nodig? Upgrade naar de XL bundel (€4,-) en ontvang 100 MB, 100 sms’jes en 100 minuten bellen en 100 minuten gebeld worden.
Doelgroep(en)
De campagne richtte zich op vakantiegangers tijdens verschillende fases van hun reis:
1. Tijdens de oriëntatie op de vakantie (voorbereiding en planning)
2. Op weg naar hun vakantiebestemming (onderweg naar Nederlandse vliegvelden of met auto/OV naar het buitenland)
3. Nederlanders die op hun vakantiebestemming zijn.
Daarnaast maakten we d.m.v. CRM data onderscheid tussen VF klanten adhv eerder gebruik. Niet- of light-users zagen een andere boodschap (standaard dagbundel) dan heavy users (XL).