Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ad-tribute de nieuwe eenvoudige conversie-attributie tool
Opdrachtgever:
Mediabrands
Bureau:
Mediabrands team
Datum eerste publicatie:
19/11/2014
url:
http://www.ad-tribute.nl
Categorie:
Digital Service Idea

Credits

Concept:
Nathalie Peters, Geers Toxopeus, Indra den Bakker
Art Direction / Design:
Nicola Moffatt
Copy / Redactie:
Geers Toxopeus, Indra den Bakker, Marcel van den Top
Interaction Design:
Indra den Bakker, Geers Toxopeus
Technische realisatie:
Indra den Bakker, Simon Teggelaar
Account:
Geers Toxopeus
Verantwoordelijk bij klant:
Nathalie Peters


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Service Idea

Projectbeschrijving
Mediabrands heeft de ambitie alle digitale media-inzet meetbaar en effectief te maken. De huidige bestaande attributiemodellen zijn voor veel adverteerders in onze markt te complex en/of te duur. Het is Mediabrands gelukt een nieuwe standaard voor de Nederlandse markt te ontwikkelen: Ad-tribute. Ad-tribute geeft een volledig inzicht in de bijdrage van de digitale media aan de verschillende stappen in de conversie-funnel. Een nieuw digital business idea op het gebied van conversie-attributie.
Voor/over product of dienst
De combinatie van de volgende eigenschappen maakt Ad-tribute een echte game changer:
• Ad-tribute is dynamisch/voorspellend
• Ad-tribute is transparant: samen met de adverteerder wordt bepaald welke conversiedefinities worden gehanteerd
• Bestaande data worden algoritmisch verwerkt tot een dynamisch & custom made overzichtelijk dashboard
• Eenvoudig te koppelen met offline media
• Binnen enkele weken operationeel
• Kostenefficiënt: kosten bedragen slechts een kwart t.o.v bestaande tools
Doelgroep(en)
Doelgroep is adverterend Nederland die bewijsvoering zoekt welke bijdrage welk medium heeft aan de conversie voor hogere effectiviteit. En niet langer wil werken volgens de last-click methode.
Te beginnen met (internationale) Mediabrands klanten: de relaties van UM, Initiative, Traffic4u, SpringCreek.
Vanzelfsprekend willen we met deze tool ook nieuwe klanten aantrekken.
Ondanks recente lancering, zijn er diverse top 100 adverteerders die al gebruik maken van Ad-tribute.