Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Design Your Evoque
Opdrachtgever:
Jaguar Land Rover Benelux
Bureau:
Grayling
Datum eerste publicatie:
29/10/2014
url:
http://www.designyourevoque.nl
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Grayling
Art Direction / Design:
Arte Sjok bvba
Copy / Redactie:
Grayling
Interaction Design:
Action This Day
Technische realisatie:
Action This Day
Account:
Remco Meerstra - Grayling
Verantwoordelijk bij klant:
Bas van der Wal - PR Manager - Valentijn Braam - Marketing Communicatie Manager
Overigen:
Marije Bakker, Ottelien van Pelt - Grayling


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Met de Design Your Evoque-wedstrijd werden het publiek en designers uitgedaagd om de Range Rover Evoque in een nieuw ‘design’ jasje te steken. Op de Land Rover Facebook pagina stond een design tool waarmee iedereen zijn creativiteit kon uiten. Door het ontwerp te promoten via sociale media kon elke deelnemer stemmen verzamelen voor zijn ontwerp. Een jury koos uiteindelijk drie winnaars die nu drie maanden mogen rondrijden in een Range Rover Evoque in hun eigen design
Voor/over product of dienst
Bij de lancering van de Range Rover Evoque in 2010 werd de auto overladen met erkenningen voor zijn opvallende looks, met als hoogtepunt de award voor ‘Design Car of the Year 2012’.Land Rover werkt internationaal al lang samen met designers. Na de verschillende limited editions van zowel Studio Job als Piet Boon, werd Design Your Evoque geïntroduceerd om het publiek en designers de kans te geven om hun interpretatie van de Range Rover Evoque te ontwikkelen.
Doelgroep(en)
- Designers
- Studenten van design opleiding
- Liefhebbers van design
- Breed publiek van autoliefhebbers met bovengemiddeld inkomen