Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Special Olympics European Summer Games
Opdrachtgever:
Special Olympics Belgium
Bureau:
LDV United
Datum eerste publicatie:
12/08/2014
url:
http://www.ldv.be/press/2014/8/13
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Han Verschaeren, Thomas Thysens, Ruben Van Maldeghem, Tine Bongaerts
Art Direction / Design:
Jeffrey Uten
Copy / Redactie:
Han Verschaeren, Thomas Thysens, Ruben Van Maldeghem, Tine Bongaerts
Interaction Design:
/
Technische realisatie:
LDV United
Account:
Astrid Claus, Petra De Roos
Verantwoordelijk bij klant:
Catalina Daniëls, Olivier Van Raemdonck, Marc Robberechts
Overigen:
The Pickles


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Special Olympics Belgium vroeg ons om awareness te creëren rond de spelen die in september 2014 in Antwerpen zouden plaatsvinden. Het probleem? In tegenstelling tot andere atleten is er geen aandacht voor atleten met een verstandelijke beperking. Ook de Special Olympics zijn niet gekend. Nochtans zijn de spelen voor 2.000 atleten uit 58 landen de belangrijkste wedstrijd in hun leven. De uitdaging? Het taboe doorbreken en de atleten de aandacht geven die ze verdienen.
Voor/over product of dienst
Een verstandelijke beperking is de meest voorkomende handicap in de wereld. Special Olympics zet zich wereldwijd in om sporten mogelijk te maken voor iedereen met een verstandelijke handicap. De organisatie biedt iedereen de kans om te trainen, te groeien en deel te nemen aan wedstrijden, allemaal binnen zijn of haar mogelijkheden.
Doelgroep(en)
Een op tien Belgen komt in aanraking met iemand met een verstandelijke beperking. En toch zijn de Special Olympics onbekend, wordt er niet over gepraat of worden ze verward met de Paralympics. We wilden iedere Belg bereiken. Iedere Belg moest de Special Olympics kennen en zich persoonlijk aangesproken voelen om naar de spelen te gaan.