Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Predator
Opdrachtgever:
adidas Football
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
17/07/2014
url:
http://award-entry.nl/2014/cases/adidas/predator/
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Alex Herwig (Creative), Jeroen Thissen (Creative)
Art Direction / Design:
Alex Herwig (Creative), Jeroen Thissen (Creative), Jenny Johannesson (Designer)
Copy / Redactie:
Alex Herwig (Creative), Jeroen Thissen (Creative)
Interaction Design:
Jan Willem Heining (UX Designer)
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Jizelle Bautista (Project Director), Sandra Soskic (CO-CEO)
Verantwoordelijk bij klant:
Ville Louhimies, Erick Wicaksono
Overigen:
MediaMonks: Arjen Warendorff (Project Manager), Louise Martens (Producer), Daan Hissink Muller (Account Manager)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Vanwege het 20e jubileum van de iconische Predator voetbalschoen lanceerde adidas 14 nieuwe modellen. Om het karakter van ieder model te onthullen, zetten we bezoekers oog in oog met ’s werelds grootste roofdieren. We creëerden 14 fotorealistische 3D ogen die als fullscreen gateway naar iedere schoen leidden en gebruikten de kleuren en patronen van ieder model om unieke werelden bij de schoen te scheppen. Door custom dieren- en achtergrondgeluiden voelde het alsof je vlak naast het roofdier zat.
Voor/over product of dienst
Topspelers hebben precisie nodig bij elke touch, lob en pass. De nieuwste adidas Predator voetbalschoenen zijn zo ontworpen dat spelers meer kracht, een grotere wendbaarheid en beter balcontact hebben.
Doelgroep(en)
De doelgroep bestaat uit tieners die voor voetbal leven. Op het veld is waar ze het spel spelen, maar op internet gaan ze helemaal los met hun obsessie.