Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
de Huizenpromoter
Opdrachtgever:
ABN AMRO
Bureau:
Red Urban & Wefilm
Datum eerste publicatie:
01/12/2014
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2015/abnamro_huizenpromoter/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Roel Welling, Bas Welling, Robin Meekel, Patrick van Haperen, Joris Dommels, Martijn de Jong, Hugo Keijzer
Art Direction / Design:
-
Copy / Redactie:
-
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Mediamonks
Account:
Sven Vening, Marc Elbers, Anouk Knapen, Job Koopman
Verantwoordelijk bij klant:
Sjoukje Ursem, Germano Meijer, Matthijs Kleinlooh, Laura de Rek
Overigen:
Seeding: We Are First


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
ABN AMRO faciliteert interactie tussen kopers en verkopers met de huizenpromoter. Door te koop staande huizen van ABN AMRO-klanten gedurende 1 maand elke dag op een bijzondere gepersonaliseerde manier onder de aandacht bij potentiële kopers onderstond er een nieuwe sociale dienst. Om bekendheid hiervoor te generen creëerden we rollercoaster bezichtiging. Deze viral ging met 36 miljoen (non-paid) views alle sociale netwerken over en werd het gesprek van de dag.
Voor/over product of dienst
ABN AMRO Wonen:
Producten en diensten voor de woonmarkt.
Met de Huizenpromoter helpen we ABN AMRO-klanten hun te koop staande huizen onder de aandacht te brengen bij potentiële kopers.
Doelgroep(en)
Klanten van ABN AMRO, met focus op klanten die hun huis te koop hebben staan.