Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The UNfappening
Opdrachtgever:
Artbox centre for creation
Bureau:
Red Urban / Etcetera
Datum eerste publicatie:
10/09/2014
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2015/theunfappening/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Patrick van Haperen, Robin Meekel
Art Direction / Design:
Patrick van Haperen, Robin Meekel
Copy / Redactie:
Patrick van Haperen, Robin Meekel
Interaction Design:
n.v.t.
Technische realisatie:
Max Remkes
Account:
n.v.t.
Verantwoordelijk bij klant:
n.v.t.
Overigen:
n.v.t.


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Als gevolg van een grootschalige iCloud-hack zijn honderden expliciete privéfoto’s van Amerikaanse celebs gelekt op het web. Deze gebeurtenis werd door het internet: ‘The Fappening’ genoemd.

Artbox haakte hier op in met ‘The UNfappening’: Artbox artiesten bedekte de gelekte naaktfoto’s met schitterend artwork om de negatieve aandacht te veranderen in een positief alternatief waar iedereen van kon genieten.

Tegelijkertijd werd Artbox wereldwijd op de kaart als ‘go to’ creatief agentschap.
Voor/over product of dienst
The UNfappening was een ‘newsjack’ op de iCloud-hack mediahype (genaamd The Fappening) waarbij honderden naaktfoto’s van beroemdheden werden gelekt.

Artiesten vertegenwoordigd door Artbox hebben bijgedragen door de naaktfoto’s van celebs te bedekken met artwork.

De bedekte artworks werden na selectie getoond in de digitale galerie op theunfappening.com. Op deze manier gaven we het internet een kunstzinnig alternatief voor alle naaktfoto’s.
Doelgroep(en)
Creatieven, producers en art-buyers.