Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ad-tribute de nieuwe eenvoudige conversie-attributie tool
Opdrachtgever:
Mediabrands
Bureau:
Mediabrands team
Datum eerste publicatie:
19/11/2014
url:
http://www.ad-tribute.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Nathalie Peters, Geers Toxopeus, Indra den Bakker
Art Direction / Design:
Nicola Moffatt
Copy / Redactie:
Geers Toxopeus, Indra den Bakker, Marcel van den Top
Interaction Design:
Indra den Bakker, Geers Toxopeus
Technische realisatie:
Indra den Bakker, Simon Teggelaar
Account:
Geers Toxopeus
Verantwoordelijk bij klant:
Nathalie Peters


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Mediabrands heeft de ambitie alle digitale media-inzet effectiever en meetbaar te maken. De huidige bestaande attributiemodellen zijn voor veel adverteerders in onze markt te complex en/of te duur. Het is Mediabrands gelukt een nieuwe standaard voor de Nederlandse markt te ontwikkelen: Ad-tribute.
Een innovatie op conversie-attributie gebied: de tool die voorspellend gedrag, eenvoudige implementatie, scherpe prijs en internationale toepasbaarheid combineert.
Voor/over product of dienst
De combinatie van de volgende eigenschappen maakt Ad-tribute innovatief:
• Ad-tribute is op user level dynamisch/voorspellend
• Ad-tribute is transparant: samen met de adverteerder wordt bepaald welke conversiedefinities worden gehanteerd
• Bestaande data worden algoritmisch verwerkt tot een dynamisch & custom made overzichtelijk dashboard
• Eenvoudig te koppelen met offline media
• Binnen enkele weken operationeel
• Kostenefficiënt: kosten bedragen slechts een kwart t.o.v. bestaande tools
Doelgroep(en)
Doelgroep is adverterend Nederland die bewijsvoering zoekt welke bijdrage welk medium heeft aan de conversie. En niet langer wil werken volgens de last-click methode.

Te beginnen met (internationale) Mediabrands klanten: de relaties van UM, Initiative, Traffic4u, SpringCreek.

Vanzelfsprekend willen we met deze tool ook nieuwe klanten aantrekken.
Ondanks dat deze tool pas in Q4 2014 is geïntroduceerd, zijn er diverse top 100 adverteerders die al gebruik maken van Ad-tribute.