Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mond-tot-mondreclame 2.0
Opdrachtgever:
Rivvur
Bureau:
Webstijl + zelf
Datum eerste publicatie:
07/10/2014
url:
http://www.rivvur.com
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
nico de jong
Art Direction / Design:
becky russel, marloes van dijk
Copy / Redactie:
nico de jong, ruben zantingh, frank moester
Interaction Design:
becky russel, marloes van dijk, nico de jong, ronald elfferich
Technische realisatie:
ronald elfferich
Account:
nico de jong, ronald elfferich
Verantwoordelijk bij klant:
nico de jong, ronald elfferich
Overigen:
animatie colin cramm


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Rivuur brengt een upgrade aan op de oudste marketing vorm ter wereld, mond-tot-mond reclame. Met een systeem waarbij bedrijven hun klanten kunnen activeren en motiveren met een mix van beloningen en aanbiedingen, een aanbeveling die kan converteren in een lead en dat alles In Real Life, vraag gestuurd, performance based met sterke loyalty effecten.
Door de voordelen voor het bedrijf, de klant en de geïnteresseerde ontstaat een win-win-win situatie.
Voor/over product of dienst
Wanneer in een persoonlijk gesprek een behoefte geuit wordt kan een tevreden klant in de Rivvur app zijn favo bedrijf selecteren en vervolgens makkelijk toezenden. De geinteresseerde ontvangt een sms met daarin alle gegevens en een leuke aanbieding, deze kan vervolgens met de 'Contact" knop tot lead promoveren. Het bedrijf ziet welke klant aanbevolen heeft en na toestemming ook de gegevens van de lead. De klant ontvangt de uitgeloofde beloning en kan deze evt doneren aan een goed doel.
Doelgroep(en)
Doordat online de gehele campagne zelf in te richten is en de beloning voor zowel de aanbeveling als de lead zelf te bepalen is, richt Rivvur zich op zowel het kleinbedrijf als de corporate.
Daarnaast zijn alle 'normaal' tevreden klanten de doelgroep. Rivvur richt zich niet specifiek op de superpromotor. Dit omdat Rivvur vraag gestuurde aanbevelingen faciliteert en zich niet richt op actieve promotie.