Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Lost & Found
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
23/09/2014
url:
http://www.award-entry.nl/2014/cases/klm/lost-and-found/
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Alex Herwig (Creative), Jeroen Thissen (Creative)
Art Direction / Design:
Alex Herwig (Creative), Jeroen Thissen (Creative)
Copy / Redactie:
Alex Herwig (Creative), Jeroen Thissen(Creative)
Interaction Design:
.
Technische realisatie:
.
Account:
Jesse Mons (Senior Project Manager), Danielle Boskemper (Account Director), Esther te Pas (Client Service Director)
Verantwoordelijk bij klant:
Mirjam Esveld, Simonette Verwoest, Karlijn Vogel-Meijer
Overigen:
Ralf Hesen(Strategy Director), Bart Mol(Creative Director), Pol Hoenderboom(Creative Director), Big Shots B.V., Luna (Sherlock), MassiveMusic


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Om publiciteit te genereren voor het gloednieuwe Lost & Found team van KLM, maakten we een online video waarin we deden alsof het team een wel heel speciale assistent had: een speurhond genaamd Sherlock. Direct na het delen van de film ging het verhaal de hele wereld over. Nieuwszenders van Amerika tot China pikten het nieuws op en vroegen zich af of het hondje wel of niet echt was.
Voor/over product of dienst
KLM is de oudste commerciële luchtvaartmaatschappij ter wereld en staat bekend om zijn digitale marketing campagnes en customer service via social media. Veel servicevragen gaan over verloren spullen. Waar andere maatschappijen items naar de lost & found afdeling van de luchthaven brengen, gaat KLM nu proactief op zoek naar de eigenaar van gevonden voorwerpen. Zo lukt het ze vaak spullen terug te brengen nóg voordat passagiers weten dat ze iets kwijt zijn of de luchthaven verlaten hebben.
Doelgroep(en)
Iedereen die geïnteresseerd is in reizen. Overall richt KLM zich primair op iedereen in de leeftijd van 25 tot 45 jaar, die 2x of vaker een vliegreis maken. Voor hun werk of privé, woonachtig in één van de 8 belangrijkste markten voor KLM (o.a. Duitsland, Zweden, Noorwegen, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en Brazilië). Dit zijn consumenten die zich onderscheiden door het hebben van een actief en sociaal leven en het daarbij horende intensieve gebruik van sociale media.