Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Airplane Apartment
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines & Airbnb
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
11/12/2014
url:
http://.
Categorie:
Content

Credits

Concept:
DDB & Tribal Amsterdam & KLM Royal Dutch Airlines
Art Direction / Design:
Alex Herwig (Creative), Jeroen Thissen (Creative)
Copy / Redactie:
Alex Herwig (Creative), Jeroen Thissen (Creative)
Interaction Design:
.
Technische realisatie:
.
Account:
Danielle Boskemper(Account Director), Esther te Pas (Client Service Director)
Verantwoordelijk bij klant:
Femke Schreuders (KLM), Simonette Verwoest (KLM), Karlijn Vogel-Meijer (KLM), Rens Schoorl (Airbnb)
Overigen:
Yuka Kambayashi (Agency Producer), Linda Cuvelier (Agency Producer Assistant), Ralf Hesen (Strategy Director), Saffron Pape (Fotograaf), Tank i.s.m. Art Dept Esther Meijer (Interior Design)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Om de samenwerking tussen KLM & Airbnb te promoten zetten we een unieke accommodatie op Airbnb: The Airplane Apartment. Een 285 stoelen tellend passagiersvliegtuig omgetoverd tot luxueuze loft, direct naast de landingsbaan van Schiphol.

Samen met interieurarchitecten stripten we het vliegtuig en creëerden we een woonkamer, slaapkamer, kinderkamer en zelfs een balkon om vliegtuigen te spotten. Net als iedere normale Airbnb gastheer deden we ook álles om onze huurders zich thuis te laten voelen.
Voor/over product of dienst
KLM is de oudste commerciële luchtvaartmaatschappij ter wereld en staat bekend om zijn customer service via social media en inventieve digitale marketing campagnes. Als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld biedt KLM je als klant nu de mogelijkheid aan om via hun eigen website een Airbnb accommodatie te boeken bij je bestemming.
Doelgroep(en)
Iedereen die geïnteresseerd is in reizen, primair in de leeftijd van 25 tot 45 jaar, die 2x of vaker een vliegreis maken. Voor hun werk of privé, woonachtig in één van de 8 belangrijkste markten voor KLM (o.a. Duitsland, Zweden, Noorwegen, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en Brazilië). Dit zijn consumenten die zich onderscheiden door het hebben van een actief en sociaal leven en het daarbij horende intensieve gebruik van sociale media en vernieuwende online services zoals Airbnb.