Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#happytohelp
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
DDB & Tribal Amsterdam
Datum eerste publicatie:
24/11/2014
url:
http://www.award-entry.nl/2014/cases/klm/happy-to-help
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Bart Mol (Creative Director), Pol Hoenderboom (Creative Director)
Art Direction / Design:
Bart Mol (Creative Director), Keith Kornson (Senior Designer), Jaap Kraan (Designer)
Copy / Redactie:
Pol Hoenderboom (Creative Director)
Interaction Design:
Keith Kornson (Senior Designer), Jaap Kraan (Designer)
Technische realisatie:
Sightline / van der Waerden Producties
Account:
Esther te Pas (Client Service Director), Jolijn de Haas (Accountmanager), Jesse Mons (Senior Project Manager)
Verantwoordelijk bij klant:
KLM International: Frank Houben, Natascha van Roode, Marit Badia Hilligehekken
Overigen:
Ralf Hesen (Strategy Director), Wybe Sallows (Strategy Planner), Creative involved: Bram Holzapfel, Stephen Joss, Stef Jongenelen, Pieter van den Heuvel, Axel van Weel, Geert Jan Bijlstra, Social editors: Anneli Rispens, Miranda Van Gendt, Steven de Jong


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
#happytohelp was een speciaal KLM customer service team waarmee we wereldwijd zoveel mogelijk reizigers in nood hielpen. Vooral reizigers die niet met KLM vlogen. We haakten online slim in op het natuurlijke ‘klaag gedrag’ van reizigers op social media wanneer er iets mis gaat tijdens hun reis. Vervolgens boden we ze -op een creatieve manier- support en lieten we ze op een verrassende manier aan den lijve ervaren hoe prettig het is als KLM er voor je is.
Voor/over product of dienst
Het 95 jaar oude KLM is de oudste internationale luchtvaartmaatschappij ter wereld. Ondanks de fusie met Air France, zal het als een zelfstandig merk, met een eigen merkpositionering, blijven communiceren. In 2012 en 2013 won het Skytrax’ Best Airline Staff Service in Europe Award, in 2014 behaalde het de tweede plaats.
Doelgroep(en)
We richtten ons op een doelgroep die minimaal 2x per jaar een vliegreis maakt. Consumenten wonend in Nederland of één van acht andere focus KLM-markten, met een actief sociaal leven en daardoor intensieve gebruikers van social media.