Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
ING WK: Wat gaat het worden?
Opdrachtgever:
ING Nederland
Bureau:
JWT Amsterdam
Datum eerste publicatie:
17/05/2014
url:
http://watgaathetworden.creativeoverview.com/
Categorie:
Website
Game
Digital Campaign
Media

Credits

Concept:
Bas Korsten
Art Direction / Design:
David Navarro, Jeena van der Heul, Vinesh Gayadin, Richard Beerens, Fethi Uluak
Copy / Redactie:
Bas Korsten, John Vonk, Peter van Vendeloo
Interaction Design:
David Navarro
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Eveline Posma, Andreas Möller
Verantwoordelijk bij klant:
Johan van der Zanden, Tjitske Benedictus, Louise Meijer
Overigen:
Bas Korsten (ECD), Jesse Houweling, Alexander Buining


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Tijdens het WK stijgt de Oranjekoorts tot ongekende hoogte. Dé vraag die op ieders lippen brandt, is: Wat gaat het worden? Zo ontstond een digitale WK-campagne met de grootste online voetbalpool van Nederland als hart, opgezet door ING, hoofdsponsor van het NL elftal. Heel Nederland kon het antwoord op die vraag met elkaar delen op watgaathetworden.nl. De WK voorspellingen werden verzameld en vervolgens realtime teruggegeven in unieke voorspelcommercials vlak voor de WK-wedstrijden.
Voor/over product of dienst
ING, de grootste bank van Nederland, creëerde voor haar WK-campagne de grootste WK-pool van Nederland op www.watgaathetworden.nl Een online platform, waarin iedereen in Nederland zowel voor als tijdens het WK voorspellingen voor alle WK-wedstrijden kon doen, delen en vergelijken met elkaar en met BN’ers. Ook konden er subpools gemaakt worden, waarin deelnemers de strijd verder konden aangaan met vrienden, familie en collega’s.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die zeker in deze periode gek van voetbal zijn.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Tijdens het WK stijgt de Oranjekoorts tot ongekende hoogte. Dé vraag die op ieders lippen brandt, is: Wat gaat het worden? Zo ontstond een digitale WK-campagne met de grootste online voetbalpool van Nederland als hart, opgezet door ING, hoofdsponsor van het NL elftal. Heel Nederland kon het antwoord op die vraag met elkaar delen op watgaathetworden.nl. De WK voorspellingen werden verzameld en vervolgens realtime teruggegeven in unieke voorspelcommercials vlak voor de WK-wedstrijden.
Voor/over product of dienst
ING, de grootste bank van Nederland, creëerde voor haar WK-campagne de grootste WK-pool van Nederland op www.watgaathetworden.nl Een online platform, waarin iedereen in Nederland zowel voor als tijdens het WK voorspellingen voor alle WK-wedstrijden kon doen, delen en vergelijken met elkaar en met BN’ers. Ook konden er subpools gemaakt worden, waarin deelnemers de strijd verder konden aangaan met vrienden, familie en collega’s.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die zeker in deze periode gek van voetbal zijn.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Tijdens het WK stijgt de Oranjekoorts tot ongekende hoogte. Dé vraag die op ieders lippen brandt, is: Wat gaat het worden? Zo ontstond een digitale WK-campagne met de grootste online voetbalpool van Nederland als hart, opgezet door ING, hoofdsponsor van het NL elftal. Heel Nederland kon het antwoord op die vraag met elkaar delen op watgaathetworden.nl. De WK voorspellingen werden verzameld en vervolgens realtime teruggegeven in unieke voorspelcommercials vlak voor de WK-wedstrijden.
Voor/over product of dienst
ING, de grootste bank van Nederland, creëerde voor haar WK-campagne de grootste WK-pool van Nederland op www.watgaathetworden.nl Een online platform, waarin iedereen in Nederland zowel voor als tijdens het WK voorspellingen voor alle WK-wedstrijden kon doen, delen en vergelijken met elkaar en met BN’ers. Ook konden er subpools gemaakt worden, waarin deelnemers de strijd verder konden aangaan met vrienden, familie en collega’s.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die zeker in deze periode gek van voetbal zijn.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Tijdens het WK stijgt de Oranjekoorts tot ongekende hoogte. Dé vraag die op ieders lippen brandt, is: Wat gaat het worden? Zo ontstond een digitale WK-campagne met de grootste online voetbalpool van Nederland als hart, opgezet door ING, hoofdsponsor van het NL elftal. Heel Nederland kon het antwoord op die vraag met elkaar delen op watgaathetworden.nl. De WK voorspellingen werden verzameld en vervolgens realtime teruggegeven in unieke voorspelcommercials vlak voor de WK-wedstrijden.
Voor/over product of dienst
ING, de grootste bank van Nederland, creëerde voor haar WK-campagne de grootste WK-pool van Nederland op www.watgaathetworden.nl Een online platform, waarin iedereen in Nederland zowel voor als tijdens het WK voorspellingen voor alle WK-wedstrijden kon doen, delen en vergelijken met elkaar en met BN’ers. Ook konden er subpools gemaakt worden, waarin deelnemers de strijd verder konden aangaan met vrienden, familie en collega’s.
Doelgroep(en)
Alle Nederlanders die zeker in deze periode gek van voetbal zijn.