Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Christmas Truce 2014
Opdrachtgever:
Red Urban / Etcetera / COPA
Bureau:
Red Urban / Etcetera
Datum eerste publicatie:
15/12/2014
url:
http://www.christmastruce2014.com/
Categorie:
Digital Campaign

Credits

Concept:
Floris Kreulen, Fabian Schulting
Art Direction / Design:
Fabian Schulting, Alex Constantinou
Copy / Redactie:
Floris Kreulen
Interaction Design:
Ernst Dommisse
Technische realisatie:
Kees van Dorp, Max Remkes
Account:
Marc Elbers
Verantwoordelijk bij klant:
Ben Imhoff, Dick van der Lecq, Stephan Dekker
Overigen:
Remco van Zaanen, Dennis Floor (video edit) Kees Kroot (sound design)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Op 1e kerstdag 1914 kwamen Britse en Duitse troepen in verzet tegen de oorlog en speelden samen voetbal in niemandsland. Deze kerst, 100 jaar later, vonden we dat de geschiedenis zich zou moeten herhalen. Daarom kwamen we met een unieke kerstwens: Christmas Truce 2014, een symbolisch toernooi waarvoor je huidige conflicten kon nomineren om te verbroederen in voetbal. En je uit te spreken tegen de waanzin van oorlog. De petitie is aangeboden aan het UN Office on Sport for Development and Peace.
Voor/over product of dienst
COPA Football ontwikkelt en verkoopt retrovoetbalartikelen. In zijn campagnes toont het merk zich als ‘football romantic” vaak betrokken bij maatschappelijke issues.
Doelgroep(en)
Primair: Relaties van COPA en Red Urban/Etcetera
Secundair: Liefhebbers van voetbal