Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Raad de Smaak
Opdrachtgever:
PepsiCo, Lay’s
Bureau:
Red Urban
Datum eerste publicatie:
01/09/2014
url:
http://www.inzendingen.com/spinawards2015/lays_raad_de_smaak
Categorie:
Media

Credits

Concept:
Robin Pas, Markus Ravenhorst
Art Direction / Design:
Robin Pas
Copy / Redactie:
Markus Ravenhorst
Interaction Design:
Alex Constantinou
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Sven Vening, Kees van Dorp, Irene Harte, Eveline Wiegmans, Bas Vroonland, Marie-Louise Diekema
Verantwoordelijk bij klant:
Marieke van Balen, Caroline Henneman, Marie-Celine Nooteboom, Barbara Verseveld, Michael Willems, Daan de Waal
Overigen:
OMD & FHV BBDO


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
Na 2 succesvolle campagnes waarbij consumenten nieuwe smaken mochten bedenken, toont Lay’s nu weer aan zelf de absolute smaakmaker te zijn. Met Raad de Smaak introduceert het merk 3 mysterysmaken en daagt daarmee heel Nederland uit om de juiste smaak te raden. Per smaak maak je kans op € 10.000. Omdat Nederlanders graag hun mening geven en gek zijn op spelletjes is deze aanpak een schot in de roos.
Voor/over product of dienst
3 tijdelijke Lay’s-mysterysmaken (Hollands Stoofpotje, Kaassoufflé met Chilisaus en Dubbelvla Choco Vanille) stonden centraal in een consumer engagement-campagne, waarbij Lay’s heel Nederland heeft uitgedaagd de juiste smaaknamen te raden.
Doelgroep(en)
Chipsliefhebbers tussen de 16 en 45 jaar.