Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Snelheidsweter
Opdrachtgever:
ministerie van Infrastructuur & Milieu
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
26/05/2014
url:
http://award-entry.com/snelheidsweter/interactive/
Categorie:
Website
Digital Campaign

Credits

Concept:
Paul Bakker, Hans Bolleurs
Art Direction / Design:
Hans Bolleurs, Olaf van der Geld (CD), Marcel Berghuis, MediaMonks
Copy / Redactie:
Paul Bakker
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
MediaMonks
Account:
Jos Ahlers (strategy director), Silvia van Hooft (strategy director interactive), Willemijn Reuvers (AD), Marieke Fernhout (AM), Jasper Baartmans (project director interactive), Tisha Hoppenbrouwers (producer interactive), Guy van der Hoop (RTV producer)
Verantwoordelijk bij klant:
José Mos, Monique Taal, Sophie Brüggen
Overigen:
Productie TVC: Erika Vocking Producties (regie: Joris Dommels, DOP: Marc de Meijer, editor: Annelien van Wijnbergen/Kapsalon, postproductie: Darlings Post Productie, geluid: Audentity, Massive Music), online video: Filmgasten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Automobilisten rijden vaak onbewust te snel in de bebouwde kom. ‘Een Snelheidsweter kent zijn snelheid beter’ is het label dat we hebben geïntroduceerd om het gewenste gedrag te identificeren. Voordat mensen in de auto stappen, kunnen ze dit gedrag alvast online oefenen. In een interactieve videoclip worden mensen ‘getraind’ om regelmatig op hun snelheidsmeter te kijken. Ruimschoots boven verwachting beloven en delen mensen dat ze zich voortaan in de bebouwde kom aan hun snelheid houden.
Voor/over product of dienst
Het ministerie van IenM werkt aan een leefbaar, bereikbaar en veilig Nederland. Veiligheid op de weg is daar een belangrijk onderdeel van. Daarom spreekt het ministerie van IenM de automobilist aan op zijn verantwoordelijkheid voor zijn eigen veiligheid en die van anderen. Snelheid in de bebouwde kom is één van de speerpunten van het ministerie. De campagne moet bijdragen aan het verminderen van het aantal automobilisten dat te hard rijdt binnen de bebouwde kom.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Automobilisten rijden vaak onbewust te snel in de bebouwde kom. ‘Een Snelheidsweter kent zijn snelheid beter’ is het label dat we hebben geïntroduceerd om het gewenste gedrag te identificeren. Voordat mensen in de auto stappen, kunnen ze dit gedrag alvast online oefenen. In een interactieve videoclip worden mensen ‘getraind’ om regelmatig op hun snelheidsmeter te kijken. Ruimschoots boven verwachting beloven en delen mensen dat ze zich voortaan in de bebouwde kom aan hun snelheid houden.
Voor/over product of dienst
Het ministerie van IenM werkt aan een leefbaar, bereikbaar en veilig Nederland. Veiligheid op de weg is daar een belangrijk onderdeel van. Daarom spreekt het ministerie van IenM de automobilist aan op zijn verantwoordelijkheid voor zijn eigen veiligheid en die van anderen. Snelheid in de bebouwde kom is één van de speerpunten van het ministerie. De campagne moet bijdragen aan het verminderen van het aantal automobilisten dat te hard rijdt binnen de bebouwde kom.
Doelgroep(en)
Alle bestuurders van motorvoertuigen.